Polacy bez nagród w Cannes

Laury dla Baracka Obamy na festiwalu w Cannes. Jego kampania prezydencka zebrała najbardziej prestiżowe nagrody

Publikacja: 29.06.2009 01:50

Polacy bez nagród w Cannes

Foto: AP

Polskie agencje wróciły bez nagród z 56. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy Cannes Lions, jednego z kilku najważniejszych festiwali tej branży na świecie. W tym roku o nagrody walczyły 124 prace z naszego kraju (wszystkich zgłoszeń z 86 krajów było w tym roku ponad 22,6 tys.).

Trzy polskie agencje dostały nawet nominacje – Change Integrated dwie (w kategorii media oraz design, przy czym w tej drugiej znalazła się nawet na tzw. krótkiej liście) za nagradzaną już wcześniej w Polsce kampanię „Pomnik Onowałowa” środka łagodzącego skutki spożywania alkoholu SpecTab firmy Jelfa. W kategorii radio nominację dostała agencja Scholz & Friends za spot dla firmy Mercedes-Benz, a w kategorii outdoor – agencja McCann Erickson Polska za kampanię „Brud” dla Greenpeace Polska.

Wypadliśmy więc gorzej niż przed rokiem, gdy z Cannes z Brązowymi Lwami wróciły agencje Saatchi & Saatchi Poland (w kategorii outdoor) i McCann Erickson Polska (w kategorii film).

Na uroczystej sobotniej gali zamykającej festiwal co roku przyznawane są najbardziej prestiżowe statuetki w kategorii film oraz Tytanowe Grand Prix za najbardziej innowacyjną zintegrowaną kampanię. Tę ostatnią, bodaj najbardziej znaczącą, nagrodę dostała w tę sobotę kampania prezydencka Baracka Obamy. Ten wybór zapewne wzbudzi wiele kontrowersji.

„Chociażby dlatego, że bardzo specyficzne kampanie organów publicznych, jakimi są kampanie prezydenckie, zazwyczaj nie zdobywają grand prix w Cannes” – napisał tuż po gali Matthew Creamer, komentator znanego amerykańskiego magazynu „Advertising Age”. Przytoczył też jednak obronny komentarz Prasoona Joshi, znanego hinduskiego dyrektora kreatywnego z agencji McCann Erickson: „To była kampania promująca markę, a po raz pierwszy w jej tworzeniu wzięli udział konsumenci, a to coś, czego nie może zignorować przemysł reklamowy”.

Podobnie komentował jeden z członków jury, Rich Silverstein z Goodby Silverstein & Partners: „Nie będzie już kampanii politycznej, która nie wykorzysta rozwiązań tu wdrożonych”.

Jurorzy mieli na myśli m.in. to, że do kampanii Obamy z własnej inicjatywy włączyli się wyborcy. Amerykański artysta Shepard Fairey wykonał np. krążący potem po Internecie bardzo charakterystyczny czerwono-biało-niebieski portret Baracka Obamy z napisem „Postęp”, a Will. I. Am, były członek grupy muzycznej Black Eyed Peas, nagrał popularną w sieci piosenkę dla Obamy.

W drugiej prestiżowej kategorii – film – Grand Prix uhonorowana została praca „Karuzela” stworzona przez holenderską agencję reklamową Tribal DDB Amsterdam dla firmy Philips.

Więcej informacji o tegorocznym konkursie

[link=http://www.canneslions.com]www.canneslions.com[/link]

Polskie agencje wróciły bez nagród z 56. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy Cannes Lions, jednego z kilku najważniejszych festiwali tej branży na świecie. W tym roku o nagrody walczyły 124 prace z naszego kraju (wszystkich zgłoszeń z 86 krajów było w tym roku ponad 22,6 tys.).

Trzy polskie agencje dostały nawet nominacje – Change Integrated dwie (w kategorii media oraz design, przy czym w tej drugiej znalazła się nawet na tzw. krótkiej liście) za nagradzaną już wcześniej w Polsce kampanię „Pomnik Onowałowa” środka łagodzącego skutki spożywania alkoholu SpecTab firmy Jelfa. W kategorii radio nominację dostała agencja Scholz & Friends za spot dla firmy Mercedes-Benz, a w kategorii outdoor – agencja McCann Erickson Polska za kampanię „Brud” dla Greenpeace Polska.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie