Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowa gazeta Inforu już za trzy tygodnie

„Dziennik Gazeta Prawna” po raz pierwszy ukaże się 14 września. Wydawca liczy na średnią sprzedaż na poziomie co najmniej 110 tys. egz.

Publikacja: 22.08.2009 01:27

Gazeta, która ma powstać z połączenia „Dziennika” i „Gazety Prawnej”, ma się składać z trzech grzbietów: stron białych (poświęconych m.in. informacjom krajowym, zagranicznym czy sportowym), łososiowych (strony gospodarcze) i żółtych (prawo i podatki).

Razem z nią mają się ukazywać dodatki: kulturalny, z programem telewizyjnym, nieruchomościowy i podróżniczy.

– Deklarujemy uzyskanie minimum 110 tys. egz. średniej sprzedaży – zapowiada Michał Kobosko, redaktor naczelny „Gazety Prawnej” i „Dziennika”, przyszły szef nowego tytułu.

– To asekuranckie założenia – uważa Tomasz Tęcza, media menedżer z SPC House of Media. Zwłaszcza że obecnie oba tytuły sprzedają ponad 220 tys. egz. W I półroczu tzw. rozpowszechnianie płatne razem „Gazety Prawnej” wynosiło według ZKDP 80 tys. egz. (spadek rok do roku o 1,7 proc.), a „Dziennika” – 144,2 tys. egz. (spadek o 6,7 proc.).

„Nasz projekt ma solidne podstawy biznesowe, choć zdajemy sobie sprawę, że powstaje w trudnej rynkowo sytuacji” – napisał Kobosko w oświadczeniu.

Reklama
Reklama

Pytany o szanse powodzenia nowego tytułu, Tęcza odpowiada: – Zależy, jak się zachowają dotychczasowi czytelnicy „Dziennika”. „Gazeta Prawna” ma silną grupę czytelników. Z „Dziennika” odeszło jednak w ostatnim czasie parę znanych nazwisk i wiele zależy od tego, jak będą wyglądały białe strony nowego projektu.

W Infor Biznes, joint venture wydającej „Dziennik” i „Gazetę Prawną”, Axel Springer ma 49 proc. udziałów.

[wyimek]224 tys. egz. - łączne rozpowszechnianie płatne „Gazety Prawnej” i „Dziennika” w I poł. 2009 r. [/wyimek]

Gazeta, która ma powstać z połączenia „Dziennika” i „Gazety Prawnej”, ma się składać z trzech grzbietów: stron białych (poświęconych m.in. informacjom krajowym, zagranicznym czy sportowym), łososiowych (strony gospodarcze) i żółtych (prawo i podatki).

Razem z nią mają się ukazywać dodatki: kulturalny, z programem telewizyjnym, nieruchomościowy i podróżniczy.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama