Globalny rynek reklamy w sieci będzie wtedy wart już 82,7 mld dol. – prognozuje sieć domów mediowych Zenith Optimedia Group (ZOG).

Wzrost zapewni rynkowi głównie szybko rosnąca i stanowiąca gros wpływów reklama w wyszukiwarkach (w tym roku firmy wydadzą na nią 31,5 mld dol., a za dwa lata już 43,5 mld dol.).

„Reklama w wyszukiwarkach to nadal główny bodziec wzrostu Internetu. Przypadło na nią 50,6 proc. wszystkich wydatków reklamowych w sieci w ub.r.” – piszą analitycy ZOG. Jak przewidują, ta proporcja jeszcze wzrośnie – do 52,6 proc. w 2012 r. Według ich szacunków udział wydatków na bannery w Internecie w ogólnych wydatkach na reklamę w sieci spadł z 32,9 proc. w 2008 do 31,9 proc. w 2009 r. – Nowe formaty, zwłaszcza wideo, reklamy mobilne i w portalach społecznościowych, powinny pomóc w stabilizacji udziału tego typu nośników sprzedaży w 2012 r. i zwiększyć go do 32 proc. – spodziewają się eksperci.

Na czele rynków, na których te formy reklamy rosną najszybciej, są USA. Udziały reklamy mobilnej i w mediach społecznościowych w latach 2009 – 2012 co roku wzrosną tam średnio odpowiednio o 43,2 proc. i o 32 proc. (a cały rynek internetowy będzie się zwiększał w USA co roku średnio o 15,6 proc.).

Jak podaje firma Nielsen w najnowszym raporcie o tym, jak ludzie oglądają wideo w telewizji i w sieci, na świecie już ok. 70 proc. internautów ogląda wideo w sieci, a 11 proc. używa do tego komórki.