McAfee jest numerem dwa na globalnym rynku producentów oprogramowania zabezpieczającego komputery osobiste, serwery i telefony komórkowe przed zagrożeniami, jakie czyhają na użytkowników w globalnej sieci internetowej. Ze sprzedaży swoich produktów zainkasował w ubiegłym roku blisko 2 mld dolarów i miał 173 mln zysku netto.

McAfee od kilku lat skutecznie odbiera udział w rynku swojemu największemu konkurentowi Symentecowi, ale ten w tym roku związał się z ekspansywnym chińskim producentem sprzętu telekomunikacyjnego (m.in. modemów do mobilnego internetu, jakich używają Polacy) Huaweiem. McAfee dla odmiany zadecydował się na związek z największym na świeci producentem procesorów komputerowych.

Dla Intela przejęcie McAfee oznacza wejście na rynek, na którym już są tacy jego konkurenci jak IBM. Producent chce się wzmocnić w segmencie, który oceniany jest jako jeden z najszybciej rosnących na całym rynku informatycznym. Intel będzie mógł preinstalować oprogramowanie zabezpieczające bezpośrednio do podzespołów komputerowych, co podniesie poziom ich zabezpieczenia. Ponadto celem obu firm jest segment urządzeń przenośnych (telefonów komórkowych, tabletów itp.) na którym McAfee już sprzedaje swoje oprogramowanie, ale Intel niemal nie istnieje. Na nim właśnie groźny dla obu firm jest sojusz Symenteca z Huaweiem, który ma silną pozycję na globalnym rynku telekomunikacji mobilnej.

McAfee zatrudnia przeszło 6 tys. osób z czego połowę w Stanach Zjednoczonych. Spółka pozostanie odrębnym podmiotem. Na razie nie ma planów zintegrowania jej z Intelem.