Po rekordowych wynikach za pierwsze półrocze 2010 r. rynek reklamy internetowej w Stanach Zjednoczonych także całorocznie może pobić rekordowy – jak dotąd – poziom wpływów z 2008 r. – wynika z raportu o rynku reklamy w sieci za oceanem przygotowanego przez PricewaterhouseCoopers i Interactive Advertising Bureau.

„Rekordowe pierwsze półrocze dowodzi, że rynek reklamy internetowej odżywa i ma się lepiej niż kiedykolwiek. Podczas gdy w 2009 r. krótkoterminowo recesja zainfekowała i ten obszar, po pierwszym półroczu tego roku, w którym zarówno reklama w wyszukiwarkach, jak i graficzna odnotowały dwucyfrowy wzrost, długoterminowo perspektywy są dla branży dobre” – komentuje w raporcie David Silverman, partner w PwC.

Zgodnie z wyliczeniami firmy w I półroczu rynek reklamy w USA sięgnął 12,1 mld dol. – to o 11,3 proc. więcej niż rok wcześniej. To najlepszy wynik branży za I półrocze w historii badań.

„Opierając się na danych historycznych, można na podstawie wyników za I półrocze wywnioskować, że rynek jest na dobrej drodze do pobicia w tym roku dotychczasowego rekordu z 2008 r., kiedy był wart 23,4 mld dol.” – konkludują eksperci z PwC i IAB. Na wykresie z prognozą tegoroczny słupek pokazujący szacowany poziom wydatków sięga aż 25 mld dol. Gdyby faktycznie osiągnęły taki poziom, rynek wzrósłby rok do roku o ponad 10 proc. Publikowane w czerwcu samodzielne prognozy PwC dotyczące rynku reklamy i rozrywki na świecie mówiły o 24,2 mld dol. (wtedy wzrost wyniósłby 4,8 proc.).