Po internecie viralem rozchodzą się klipy z żelkami śpiewającymi „Someone like you" Adele (ale też z iPhone'ami czy jajkami robiącymi to samo). Krótkie, kilkunastosekundowe filmiki zawierające tylko krótki fragment piosenki mają miliony wyświetleń. Podobnie jak klipy z ludźmi robiącymi makijaż... ziemniakom. Wszystkie te klipy powstały w aplikacji TikTok i są na niej popularnymi memami.
TikTok to aplikacja, w której użytkownicy mogą zamieszczać i oglądać krótkie klipy o długości do 15 sekund (eksperymentalnie gwiazdy aplikacji mogą zamieszczać klipy mające do 59 sekund). Aplikacja ta jest z dnia na dzień coraz bardziej popularna wśród młodzieży i wciąż pozostaje nieznana starszym użytkownikom internetu.
Należąca do chińskiej firmy Bytedance aplikacja pojawiła się w Chinach w 2016 roku pod nazwą Douyin i szybko urosła do 100 milionów użytkowników i miliarda wyświetleń. W październiku 2018 roku była już trzecią najchętniej pobieraną aplikacją na świecie. Część tego sukcesu zawdzięcza przejęciu Musical.ly i bazy użytkowników tej aplikacji (część nadal narzeka na połączenie z TikTok), ale większość użytkowników TikTok zdobył sam. Według BBC ma obecnie ponad pół miliarda użytkowników, z czego 40 proc. poza Chinami.
Zaletą TikToka może być fakt, że aplikacja umożliwia bardzo łatwe tworzenie własnych klipów z efektami specjalnymi. W przeciwieństwie do aplikacji typu Vine, dodawanie efektów jest znacznie łatwiejsze i praktycznie nie wymaga umiejętności technicznych.
Użytkownikami TikToka są przede wszystkim młodzi ludzie – nastolatki i młodzi dorośli. To wśród nich popularne są krótkie formy wideo, którym nie trzeba poświęcać dużo czasu. Trwające kilkanaście sekund klipy bez problemu można obejrzeć w drodze do szkoły czy pracy między jednym przystankiem a drugim.