W ubiegłym roku na świecie przybyło ponad 56 milionów klientów płatnej telewizji i było ich już 704 miliony – wyliczył instytut ABI Research. W tym roku ta liczba ma nadal rosnąć i sięgnąć 745 milionów.
– Stopa wzrostu w branży jest dobra we wszystkich rodzajach platform oferujących płatną telewizję oprócz sieci kablowych – komentuje Jason Blackwell z ABI Research. Jego zdaniem powoduje to bardzo wysokie nasycenie tą usługą na rynkach w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej oraz rosnąca popularność serwisów wideo oferujących materiały telewizyjne i filmowe w Internecie. Bardzo podobnie sytuacja wygląda w Polsce, gdzie liczba klientów telewizji oferowanej po łączach internetowych (tzw. IPTV) oraz platform satelitarnych wciąż powoli rośnie, a inwestujące w cyfrowe pakiety kablówki właściwie zwyżki liczby abonentów nie odnotowują.
Największym rynkiem usług płatnej telewizji jest wciąż rejon Azji i Pacyfiku, gdzie mieszka 57 proc. klientów tych usług . – Rosnąca liczba gospodarstw domowych z dostępem do cyfrowej telewizji płatnej oraz rozwój dostępu do szybkiego Internetu w tym regionie umożliwia operatorom dostarczanie zaawansowanych technologicznie usług, takich jak kanały w wysokiej rozdzielczości czy IPTV, co sprawia, że klienci mają więcej opcji do wyboru – komentuje Khin Sandi Lynn z ABI Research.
Globalnie już połowa klientów płatnej telewizji korzysta dziś z pakietów cyfrowych: w kablówkach, IPTV czy na platformach cyfrowych. Z kolei odbiorców telewizji oferowanej w wysokiej rozdzielczości (HD) ma być w tym roku na świecie już 225 mln.