W 2013 r. ta liczba wzrośnie do ponad 150 mln internautów. Zdaniem ekspertów dalszy wzrost to kwestia popularyzowania się serwisu w starszych grupach wiekowych. Najliczniej reprezentowani wśród fanów Facebooka będą jednak wciąż młodzi użytkownicy. Wśród nastolatków i młodych dorosłych z portalu regularnie ma korzystać 80 – 89 proc. internautów.
Tempo przyłączania się nowych użytkowników będzie w USA maleć. Podczas gdy w 2009 r. wynosiło 90,3 proc., w tym wyniesie już tylko 13,4 proc., a w 2013 r. 6,1 proc.
Za użytkownikami podążają reklamodawcy. Jak oszacował w styczniu eMarketer, tegoroczne globalne wpływy reklamowe Facebooka wyniosą 4,05 mld dol. – ponad dwa razy więcej niż w ubiegłym roku, kiedy sięgnęły "tylko" 1,86 mld dol. Większość z nich (2,19 mld dol.) będzie pochodziła z rynku amerykańskiego. Według prognoz w przyszłym roku globalne wpływy Facebooka zbliżą się do 6 mld dol.
W Polsce Facebook wciąż jeszcze przegrywa z Naszą-Klasą. Z ostatniej edycji przeprowadzanego na zlecenie PBI badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w Polsce Facebook w styczniu miał prawie 9,9 mln użytkowników (przy 9,58 mln miesiąc wcześniej), ale Nasza-Klasa zwiększyła wtedy ich liczbę do 12,3 mln (z 12,24 mln w grudniu).