Multikino pod młotek, nie na GPW

Rozwijająca się ciągle branża kinowa przyciąga kolejnych inwestorów. Grupa ITI może sprzedać Multikino firmie z branży zamiast na giełdzie. Szacunkowa wartość transakcji to nawet 400 mln zł

Aktualizacja: 21.05.2011 08:58 Publikacja: 21.05.2011 01:22

Multikino pod młotek, nie na GPW

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński

 

Po tym jak wydawca „Gazety Wyborczej" przejął w ubiegłym roku sieć kin Helios, a w styczniu Cinema City kupiło międzynarodową sieć Palace Cinemas, w branży szykuje się kolejna transakcja. Właściciele Multikina przymierzają się do sprzedaży spółki w sposób inny niż poprzez jej wprowadzenie na giełdę – dowiedziała się „Rz".

– Zakończyło się due diligence w Multikinie – powiedziała nam  osoba związana z branżą.

– Nie komentuję tego. Na pewno jesteśmy potencjalnie bardzo atrakcyjną firmą zarówno dla inwestorów giełdowych, jak i tych spoza giełdy. Z punktu widzenia właścicieli to jest dobra sytuacja – powiedział Piotr Zygo, prezes Multikina.

Właścicielami Multikina są grupa ITI (86 proc.) oraz Apollo Real Estate Advisors (z 14 proc.).  Można szacować, że za 100 proc. akcji Multikina mogliby uzyskać  247 – 300 mln zł, przy czym wartość transakcji byłaby wyższa: kupujący musiałby wziąć na siebie dług spółki –  125 mln zł.

Multikino przygotowywało się w ubiegłym roku do debiutu na GPW. W listopadzie złożyło prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego. Ostatnio Piotr Zygo mówił, że do planów giełdowych  wróci najwcześniej  pod koniec III  kwartału.

Wojciech Kostrzewa, prezes ITI, nie odpowiedział w piątek na nasze pytania. Jest jednak oczywiste, że dla holdingu sprzedaż Multikina inwestorowi to jednorazowy wyższy zastrzyk gotówki niż ten, na który mógłby liczyć dzięki ofercie na GPW. Holding kontrolowany przez dwie rodziny: Walterów i Wejchertów, jest mocno zadłużony. Na ile jednak – nie ujawnia. W listopadzie uplasował obligacje o wartości 260 mln euro i oprocentowaniu 11 proc. w skali roku, aby spłacić dług, który powinien wykupić w 2012 r.

Zainteresowanie branżą ze strony inwestorów tłumaczy jej potencjał. Choć I kwartał br. przyniósł spadek wartości przychodów  (o 14,4 proc., do 198 mln zł), to branża wierzy, że dzięki atrakcyjniejszemu repertuarowi kolejne będą lepsze.

– Kino to ciągle atrakcyjna dla inwestorów branża.  Głównie ze względu na potencjał rozwoju  w małych i średnich miastach – ocenił Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities.

Kto mógłby interesować się Multikinem?  TVN zaprzeczył w piątek, jakoby i tym razem miał odkupić firmę od swojego właściciela (tak zrobił z platformą cyfrową „n").  Agora informacji o planach nie udziela.  – To, co ogłaszaliśmy, to że chcemy rozwijać sieć Heliosa – powiedziała Urszula Strych, rzeczniczka Agory. Dalszej aktywności firmy w tym zakresie nie  można jednak wykluczyć, bo zakup Heliosa był strzałem w dziesiątkę. W I kwartale br. zyski z kin odpowiadały za gros dochodu prasowego holdingu.

Najbardziej prawdopodobne jest jednak, że Multikinem interesują się fundusze private

equity, które mają obecnie swoje pięć minut. Dysponują sporym tanim kapitałem i szukają okazji inwestycyjnych. O Heliosa starał się np. oprócz Agory fundusz Riverside.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki u.zielinska@rp.pl

Po tym jak wydawca „Gazety Wyborczej" przejął w ubiegłym roku sieć kin Helios, a w styczniu Cinema City kupiło międzynarodową sieć Palace Cinemas, w branży szykuje się kolejna transakcja. Właściciele Multikina przymierzają się do sprzedaży spółki w sposób inny niż poprzez jej wprowadzenie na giełdę – dowiedziała się „Rz".

– Zakończyło się due diligence w Multikinie – powiedziała nam  osoba związana z branżą.

Pozostało 85% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie