Reklama

Hakerzy zaatakowali Lockheed Martin

Producent myśliwców i satelitów szpiegowskich Lockheed Martin padł ofiarą ataku hakerów. Czy udało się im ukraść cenne informacje?

Aktualizacja: 29.05.2011 11:17 Publikacja: 29.05.2011 10:51

Hakerzy zaatakowali Lockheed Martin

Foto: Lockhead Martin

Dopiero w weekend amerykański koncern Lockheed Martin zdradził, że padł w ubiegłą niedzielę ofiarą ataku hakerskiego. Od razu po wykryciu prób włamania się do systemu koncern zaczął wymieniać podstawowy element zabezpieczń – urządzenia generujące hasła uwierzytelniające pracowników w firmowym systemie bezpieczeństwa firmy RSA (tzw. tokeny).

W sumie wymieniono ich 90 tysięcy. Zdalny dostęp do systemów informatycznych Lockheeda został tymczasowo zamknięty.

Koncern nie zdradził, czy hakerzy wykradli z jego serwerów jakiekolwiek wrażliwe dane. „Wciąż mamy zaufanie do naszego zintegrowanego, wydajnego i wielopoziomowego systemu bezpieczeństwa informatycznego" – oświadczył koncern lakonicznie w komunikacie.

O błędach w systemie zabezpieczeń RSA poinformowało już marcu. Wkrótce po tym wymianę sprzętu rozpoczął inny amerykański producent broni Raytheon.

Zdaniem analityków cytowanych przez „The New York Times" ofiarą hakerskich ataków mogło paść więcej firm korzystających z technologii RSA. Niektóre z nich wciąż mogą sobie zupełnie nie zdawać sprawy z faktu, że część ich danych mogła zostać wykradziona.

Reklama
Reklama

Technologie RSA wykorzystywane są przez większość największych koncernów świata znajdujących się na liście Fortune 500.  Tokeny RSA są także wykorzystywane przez Pentagon.

Dopiero w weekend amerykański koncern Lockheed Martin zdradził, że padł w ubiegłą niedzielę ofiarą ataku hakerskiego. Od razu po wykryciu prób włamania się do systemu koncern zaczął wymieniać podstawowy element zabezpieczń – urządzenia generujące hasła uwierzytelniające pracowników w firmowym systemie bezpieczeństwa firmy RSA (tzw. tokeny).

W sumie wymieniono ich 90 tysięcy. Zdalny dostęp do systemów informatycznych Lockheeda został tymczasowo zamknięty.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama