Reklama
Reklama

Cyfrowy Polsat wycenił markę Polsatu na 840 mln zł

W wynikach półrocza 2011 r. grupa Cyfrowego Polsatu ujawniła, ile jej zdaniem warta jest marka Polsat. Wartość zasiliła majątek grupy

Publikacja: 31.08.2011 10:07

Cyfrowy Polsat wycenił markę Polsatu na 840 mln zł

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak

Wyniki Cyfrowego Polsatu zgodne z prognozami analityków, ale ubyło abonentów Pakietu Familijnego

628,4 mln zł przychodów, 217,5 mln zł EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) i 69,5 mln zł zysk netto odnotowała grupa Cyfrowego Polsatu w II kwartale 2011 r. – podała spółka w sprawozdaniu finansowym.

To pierwszy kwartał, w którym przez całe trzy miesiące konsolidowane były wyniki Telewizji Polsat, przejętej przez satelitarną platformę w kwietniu br. (co ciekawe, jak można dowiedzieć się ze sprawozdania wartość marki Polsatu powiększyła aktywa grupy cyfrowego Polsatu – została wyceniona na 840 mln zł). Dlatego przychody i EBITDA grupy są dużo wyższe niż przed rokiem, gdy wyniosły odpowiednio 368,3 mln zł i 108,7 mln zł.

Podane dziś wyniki grupy Cyfrowego Polsatu nie różnią się wiele od oczekiwań analityków ankietowanych przez „Parkiet". Przychody są nieco niższe, za to zyski wyższe, ale żadna z pozycji nie różni się od prognozowanej o 10 proc. Średnia prognoz biur maklerskich mówiła, że grupa odnotowała w minionym kwartale 638 mln zł przychodów, 203 mln zł EBITDA oraz 65,6 mln zł zysk netto (obciążają go koszty obsługi długu zaciągniętego na zakup Telewizji Polsat).

Bez uwzględnienia wyników przejętej stacji Cyfrowy Polsat odnotowałby 7,6-proc. wzrost przychodów – poinformował operator. Sięgnęłyby one 396,3 mln zł. EBITDA platformy zamknęłaby się natomiast kwotą 120,2 mln zł, wyższą niż w II kw. 2010 r. o 10,6 proc.

Reklama
Reklama

Przychody z reklamy grupy (czyli głównie wpływy telewizji) wyniosły w II kw. 207 mln zł, a wpływy z udostępniania programów innym operatorom satelitarnym i sieciom kablowym 16,22 mln zł. Grupa przytacza w sprawozdaniu prognozy Starlinka dla rynku reklamy (ma urosnąć o 5 proc. w 2011 r.) i uważa, że w latach 2011-2013 wpływy telewizji z tego tytułu będą rosły szybciej niż polska gospodarka.

W sumie po 6 miesiącach br. przychody grupy przekroczyły 1,03 mld zł, a zysk netto spadł ze 153,13 mln zł do 145,8 mln zł w I połowie br.

Analitycy mieli przy tym rację wskazując, że II kwartał br. był słaby dla satelitarnej platformy, jeśli chodzi o tempo przyłączania nowych abonentów. W końcu marca br. największy operator płatnej telewizji w kraju obsługiwał blisko 3,47 mln abonentów. Stan jego bazy klientów na koniec czerwca to nieco ponad 3,472 mln, czyli dokładnie o 3,061 tys. więcej niż w I kwartale br.

W porównaniu z końcem marca br. o około 19,4 tys. spadła przy tym liczba abonentów głównego pakietu programów oferowanych przez Cyfrowy Polsat – Pakietu Familijnego. Na koniec marca posiadało go 2,725 mln abonentów, a na koniec czerwca 2,706 mln.

Przybyło zaś około 22 tys. abonentów tańszego Pakietu Mini i na koniec czerwca było ich 766,7 tys. (744,2 tys. w marcu).

Na koniec czerwca Cyfrowy Polsat miał także 45,52 tys. klientów szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz 129,7 tys. abonentów telefonii komórkowej. To oznacza wzrost o około 10 tys. w przypadku każdej z usług.

Wyniki Cyfrowego Polsatu zgodne z prognozami analityków, ale ubyło abonentów Pakietu Familijnego

628,4 mln zł przychodów, 217,5 mln zł EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) i 69,5 mln zł zysk netto odnotowała grupa Cyfrowego Polsatu w II kwartale 2011 r. – podała spółka w sprawozdaniu finansowym.

Pozostało jeszcze 91% artykułu
Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama