Reklama
Rozwiń
Reklama

Skokowa poprawa w Gremi Media

Kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza mediowa grupa, m.in. wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, w 2018 r. wypracowała 6,43 mln zł zysku netto, o 840 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk EBITDA (wynik operacyjny plus amortyzacja) zwiększył się o blisko 190 proc., do 13,2 mln zł.

Aktualizacja: 22.03.2019 09:13 Publikacja: 21.03.2019 16:44

Skokowa poprawa w Gremi Media

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Skonsolidowane przychody wzrosły o 3,9 proc., do prawie 102 mln zł, ale wyłączając barter urosły o 6,5 proc. do ponad 91 mln zł. Gros przychodów gotówkowych wypracowała notowana na NewConnect spółka matka: 84,5 mln zł - to o 4 proc. więcej rok do roku. Zysk EBITDA zwiększył się o 183 proc., do 12,9 mln zł, a czysty zarobek 5,58 mln zł wobec zaledwie 0,15 mln zł rok wcześniej.

- Naszym głównym zadaniem w 2018 r. było doprowadzenie do poprawy wyników najważniejszej spółki z grupy, czyli Gremi Media, co nam się zdecydowanie udało – zaznacza Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media. - Cieszy nas to, że skokowa poprawa wyników była możliwa mimo bardzo trudnego otoczenia rynkowego i znaczących odpisów, jakich byliśmy zmuszeni dokonać ze względu na upadłość jednego z dystrybutorów prasy – dodaje.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama