Alternatywny operator telekomunikacyjny, stawiający do tej pory głównie na abonentów Internetu, proponuje teraz swoim klientom „Telewizję Osobistą". W maksymalnym wydaniu (na łączach w standardzie NGA) wiąże ona bezpłatną cyfrową telewizję naziemną, płatną IPTV i również płatne serwisy internetowe takie jak Kinoplex.pl, czy Ipla.pl oraz – nowość na polskim rynku – HBO Go, czyli pakiet filmów i seriali przygotowany przez wytwórnię na potrzeby globalnej sieci. Wszystko można oglądać teraz także na ekranie tradycyjnego telewizora.
Korzystanie z Internetu w ten sposób nowością dla Polaków nie jest. Ale aby taki efekt uzyskać, do tej pory konsument musiał sam zadbać o skompletowanie wszystkich potrzebnych urządzeń i usług samodzielnie. Netia chce wyręczyć osoby, którym brakuje do tego umiejętności, energii, ale i pieniędzy. – Chcemy dotrzeć z usługą do szerokiego grona odbiorców – tłumaczy Grzegorz Esz, członek zarządu ds. komercyjnych Netii. Nie sprecyzował jednak, na jak liczne grono klientów usługi liczy spółka. „Sporo" – mówił tylko.
Przedstawiciele spółki nie ujawnili planów sprzedażowych, ani inwestycji, jakie firma zamierza ponieść na wprowadzenie i rozwój usługi. Dziś w jej promowaniu wspiera Netię partner – HBO.
Charakterystyczne cechy promocyjnej oferty Netii to m.in. dekoder telewizji cyfrowej Netia Player (wyceniono go na 5 zł, ale oddzielnie kupić go się nie da). Pozwalający jednocześnie na odbiór telewizji cyfrowej naziemnej, jak i oglądanie treści internetowych na ekranie telewizora, pakiet 600 godzin filmów i seriali przygotowany przez HBO do oglądania w Internecie (HBO Go), a także – na żądanie - dostęp do zasobów serwisów takich jak Kinoplex.pl oraz Ipla.pl.
W przypadku tych ostatnich – mówił Esz – cena dostępu do serwisów jest niższa o koszt esemesa, którego zwykle trzeba wysłać, aby zamówić film, czy obejrzeć transmisję meczu.