Emitel bez umów na nadawanie nowych cyfrowych stacji

W połowie grudnia miał ruszyć nowy pakiet cyfrowych stacji naziemnych zawierający rynkowe nowości. Nadawcy wciąż jednak negocjują umowy

Publikacja: 02.12.2011 02:24

Wyniki stacji. Wcześniej tylko te kanały były nadawane naziemnie. Wskutek cyfryzacji oferta rozszerz

Wyniki stacji. Wcześniej tylko te kanały były nadawane naziemnie. Wskutek cyfryzacji oferta rozszerzy się do ponad 20 stacji.

Foto: Rzeczpospolita

W połowie grudnia miał ruszyć nowy pakiet cyfrowych stacji naziemnych zawierający rynkowe nowości. Nadawcy wciąż jednak negocjują umowy

W ramach nowego pakietu cyfrowych kanałów w grudniu Emitel chciał udostępnić pierwszym widzom TVP 1, TVP 2, TVP Info oraz stacje ATM Rozrywka TV, U-TV (dopiero mają powstać) oraz Eska TV i Polo TV (już istnieją, ale są nadawane satelitarnie).

Na razie spółka nie ma jednak z nadawcami tych kanałów zawartych umów. – Negocjacje trwają. Technicznie jesteśmy przygotowani do startu, 15 grudnia usługa powinna ruszyć w czterech miastach, nie wiadomo, czy będzie to od razu pełna oferta – mówi Waldemar Sromek, rzecznik Emitelu.

Problemu nie będzie na pewno z kanałami TVP, bo na ich obsługę Emitel ma zawartą umowę  (nadaje  kanały TVP w ramach innych pakietów cyfrowej telewizji). O krok od podpisania umowy są też spółki należące do Zjednoczonych Przedsiębiorstw Rozrywkowych (do nich należą koncesje Eska TV i Polo TV). – Niezależnie od innych nadawców podpisujemy umowy z Emitelem i będziemy nadawać nasze stacje naziemnie tak szybko, jak to możliwe – zapewnia Zbigniew Benbenek, szef rady nadzorczej ZPR.

W grudniu na pewno nie ruszy  jednak ATM Rozrywka TV ATM Grupy. Jedno ze źródeł „Rz" mówi, że spółka chce się wycofać z tego projektu. Dementuje to Maciej Grzywaczewski, wiceprezes firmy. – Pracujemy nad tym kanałem, ale nie będziemy się spieszyć z jego startem. Musimy mieć pewność, że mamy podliczone wszystkie koszty związane z tym projektem. Ponadto trwają wewnętrzne ustalenia związane z uruchomieniem kanału ATM Rozrywka TV. Negocjujemy także szczegóły umowy z Emitelem – zakładam, że uda nam się ją podpisać na początku przyszłego roku – mówi Grzywaczewski.

Jak podawała spółka,  opłaty koncesyjne za nadawanie tego kanału wyniosą w ciągu dziesięciu lat 10,8 mln zł, a koszty związane z przygotowaniami do uruchomienia nadawania go do końca tego roku ok. 250 tys. zł.

Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem