W tym roku wpływy z reklamy w sieci w USA wzrosną rok do roku o 23,3 proc. i zbliżą się do 40 mld dol., a za cztery lata dobiją do 62 mld dol. – wynika z najnowszych szacunków amerykańskiego eMarketera.

Internet będzie więc rósł za oceanem znacznie szybciej niż cały reklamowy rynek, który w tym roku ma się według firmy zwiększyć o 6,7 proc., do 169,5 mld dol.

W 2016 roku wydatki na reklamę w Stanach Zjednoczonych wyniosą już 200 mld dol. – Reklama w sieci będzie motorem wzrostu i w 2016 roku będzie tam już generowała około jednej trzeciej całego rynku reklamy. Tradycyjne media, prócz telewizji, będą raczej odczuwały reklamową stagnację – uważają analitycy z eMarketera. Już ten rok będzie pierwszym, gdy wydatki na reklamę w sieci będą w USA wyższe niż w papierowej prasie. Jeszcze w ubiegłym roku gazety i magazyny miały 36 mld dol. z reklam (gazety 20,7, magazyny 15,3), podczas gdy promocja w sieci wygenerowała 32 mld dol. W tym roku rynek reklamy prasowej sięgnie 33,8 mld dol., a internetowej – 39,5 mld dol. Za cztery lata wydatki na reklamę w papierowej prasie mają być o prawie 50 proc. niższe niż te w Internecie.

Reklama online będzie się wtedy coraz bardziej zbliżać do wielkości rynku reklamy telewizyjnej. W tym roku będzie on w USA wart 64,8 mld dol., a w 2016 r. 72 mld dol. – już tylko o 10 mld dol. więcej niż wydatki na promocję online.