Wpływy z abonamentu będą spadać, ale wolniej

W tym i przyszłym roku wpływy z publicznej daniny spadną znowu, ale w jednocyfrowym tempie – wynika z prognoz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

Publikacja: 10.04.2012 03:11

Wpływy z abonamentu będą spadać, ale wolniej

Foto: Bloomberg

W 2012 r. abo­na­ment ra­dio­wo-te­le­wi­zyj­ny w Pol­sce ma przynieść 462 mln zł, a w 2013 ro­ku spad­nie do 426 mln zł – po­da­ła „Rz" Elż­bie­ta Woź­niak z ze­spo­łu pra­so­we­go KRRiT.

To zna­czy, że przy­cho­dy z pu­blicz­nej da­ni­ny na­dal bę­dą spa­dać, ale już wol­niej niż np. w ubie­głym ro­ku, gdy skur­czy­ły się o ok. 15 proc., do 470 mln zł. W tym ro­ku ob­ni­żą się o nie­ca­łe 2 proc., a w przy­szłym – o ok. 8 proc.

462 mln zł mają wynieść wpływy z abonamentu RTV w 2012 roku – szacuje KRRiT

Ne­ga­tyw­nej ten­den­cji nie uda się za­trzy­mać mi­mo pro­wa­dzo­nej od po­cząt­ku te­go ro­ku kam­pa­nii ma­ją­cej za­wsty­dzić Po­la­ków in­for­ma­cją, że są naj­mniej chęt­nie pła­cą­cą abo­na­ment na­cją w Eu­ro­pie.

W 2011 ro­ku abo­na­men­tu nie za­pła­ci­ła więk­szość Po­la­ków – po­nad 60 proc. Tyl­ko z ty­tu­łu nie­za­re­je­stro­wa­nych od­bior­ni­ków pań­stwo stra­ci­ło w ubie­głym ro­ku 1,3 mld zł. – Za­le­d­wie 30,7 proc. go­spo­darstw do­mo­wych po­sia­da­ło za­re­je­stro­wa­ne od­bior­ni­ki RTV i po­win­no ter­mi­no­wo wno­sić opła­ty abo­na­men­to­we – po­da­ła KRRiT.

Reklama
Reklama

Do koń­ca stycz­nia te­go ro­ku Pocz­ta Pol­ska pro­wa­dzi­ła pi­lo­ta­żo­wy pro­gram zgła­sza­nia abo­nen­tów za­le­ga­ją­cych z opłatami abo­na­men­to­wymi ­do Kra­jo­we­go Re­je­stru Dłuż­ni­ków.

W 2012 r. abo­na­ment ra­dio­wo-te­le­wi­zyj­ny w Pol­sce ma przynieść 462 mln zł, a w 2013 ro­ku spad­nie do 426 mln zł – po­da­ła „Rz" Elż­bie­ta Woź­niak z ze­spo­łu pra­so­we­go KRRiT.

To zna­czy, że przy­cho­dy z pu­blicz­nej da­ni­ny na­dal bę­dą spa­dać, ale już wol­niej niż np. w ubie­głym ro­ku, gdy skur­czy­ły się o ok. 15 proc., do 470 mln zł. W tym ro­ku ob­ni­żą się o nie­ca­łe 2 proc., a w przy­szłym – o ok. 8 proc.

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama