Wpływy z abonamentu będą spadać, ale wolniej

W tym i przyszłym roku wpływy z publicznej daniny spadną znowu, ale w jednocyfrowym tempie – wynika z prognoz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji

Publikacja: 10.04.2012 03:11

Wpływy z abonamentu będą spadać, ale wolniej

Foto: Bloomberg

W 2012 r. abo­na­ment ra­dio­wo-te­le­wi­zyj­ny w Pol­sce ma przynieść 462 mln zł, a w 2013 ro­ku spad­nie do 426 mln zł – po­da­ła „Rz" Elż­bie­ta Woź­niak z ze­spo­łu pra­so­we­go KRRiT.

To zna­czy, że przy­cho­dy z pu­blicz­nej da­ni­ny na­dal bę­dą spa­dać, ale już wol­niej niż np. w ubie­głym ro­ku, gdy skur­czy­ły się o ok. 15 proc., do 470 mln zł. W tym ro­ku ob­ni­żą się o nie­ca­łe 2 proc., a w przy­szłym – o ok. 8 proc.

462 mln zł mają wynieść wpływy z abonamentu RTV w 2012 roku – szacuje KRRiT

Ne­ga­tyw­nej ten­den­cji nie uda się za­trzy­mać mi­mo pro­wa­dzo­nej od po­cząt­ku te­go ro­ku kam­pa­nii ma­ją­cej za­wsty­dzić Po­la­ków in­for­ma­cją, że są naj­mniej chęt­nie pła­cą­cą abo­na­ment na­cją w Eu­ro­pie.

W 2011 ro­ku abo­na­men­tu nie za­pła­ci­ła więk­szość Po­la­ków – po­nad 60 proc. Tyl­ko z ty­tu­łu nie­za­re­je­stro­wa­nych od­bior­ni­ków pań­stwo stra­ci­ło w ubie­głym ro­ku 1,3 mld zł. – Za­le­d­wie 30,7 proc. go­spo­darstw do­mo­wych po­sia­da­ło za­re­je­stro­wa­ne od­bior­ni­ki RTV i po­win­no ter­mi­no­wo wno­sić opła­ty abo­na­men­to­we – po­da­ła KRRiT.

Do koń­ca stycz­nia te­go ro­ku Pocz­ta Pol­ska pro­wa­dzi­ła pi­lo­ta­żo­wy pro­gram zgła­sza­nia abo­nen­tów za­le­ga­ją­cych z opłatami abo­na­men­to­wymi ­do Kra­jo­we­go Re­je­stru Dłuż­ni­ków.

W 2012 r. abo­na­ment ra­dio­wo-te­le­wi­zyj­ny w Pol­sce ma przynieść 462 mln zł, a w 2013 ro­ku spad­nie do 426 mln zł – po­da­ła „Rz" Elż­bie­ta Woź­niak z ze­spo­łu pra­so­we­go KRRiT.

To zna­czy, że przy­cho­dy z pu­blicz­nej da­ni­ny na­dal bę­dą spa­dać, ale już wol­niej niż np. w ubie­głym ro­ku, gdy skur­czy­ły się o ok. 15 proc., do 470 mln zł. W tym ro­ku ob­ni­żą się o nie­ca­łe 2 proc., a w przy­szłym – o ok. 8 proc.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie