W I półroczu najchętniej oglądaną stacją nadawaną naziemnie w technologii cyfrowej był Polsat, – wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jego udział w czasie oglądania cyfrowej TV naziemnej w Polsce wynosił 18,28 proc. (patrz: wykres).
Stacja z telewizyjnej grupy Zygmunta Solorza-Żaka była jedną z kilku, która w zestawieniu dla kanałów nadawanych naziemnie cyfrowo plasowała się wyżej niż w analogicznym rankingu kanałów nadawanych analogowo (czyli odbieranych bezpłatnie przez zwykłą dachową lub pokojową antenę). W tym drugim rankingu Polsat plasował się w I półroczu na drugim miejscu, za TVP 1.
W cyfrowej telewizji lepiej niż w analogowej wypada też TVN (w zestawieniu dla kanałów cyfrowych plasuje się na trzecim miejscu, a dla analogowych – na czwartym) oraz TV Puls (jest numerem cztery na liście najchętniej oglądanych stacji cyfrowych i aż siódmym wśród kanałów nadawanych analogowo).
– Nasz udział w widowni naziemnej telewizji cyfrowej bardzo szybko rośnie, nawet od czasu do czasu, przeganiamy pod tym względem np. TVP 2 – cieszył się w maju Dariusz Dąbski, prezes i właściciel TV Puls, który 19 lipca startuje w ramach tej usługi ze swoją drugą stacją: kanałem Puls 2.
W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych cyfrowych kanałów mieszczą się też: TVN7, TV 4, TV 6 i Polo TV.