Polsat,TVN i TV Puls korzystają na cyfryzacji

Wśród kanałów nadawanych w ramach naziemnej telewizji cyfrowej chętniej niż w wersji analogowej oglądane są Polsat, TVN i TV Puls

Aktualizacja: 05.07.2012 11:29 Publikacja: 05.07.2012 03:03

Polsat,TVN i TV Puls korzystają na cyfryzacji

Foto: Fotorzepa, dp Dominik Pisarek

W I półroczu najchętniej oglądaną stacją nadawaną naziemnie w technologii cyfrowej był Polsat, – wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jego udział w czasie oglądania cyfrowej TV naziemnej w Polsce wynosił 18,28 proc. (patrz: wykres).

Stacja z telewizyjnej grupy Zygmunta Solorza-Żaka była jedną z kilku, która w zestawieniu dla kanałów nadawanych naziemnie cyfrowo plasowała się wyżej niż w analogicznym rankingu kanałów nadawanych analogowo (czyli odbieranych bezpłatnie przez zwykłą dachową lub pokojową antenę). W tym drugim rankingu Polsat plasował się w I półroczu na drugim miejscu, za TVP 1.

W cyfrowej telewizji lepiej niż w analogowej wypada też TVN (w zestawieniu dla kanałów cyfrowych plasuje się na trzecim miejscu, a dla analogowych – na czwartym) oraz TV Puls (jest numerem cztery na liście najchętniej oglądanych stacji cyfrowych i aż siódmym wśród kanałów nadawanych analogowo).

– Nasz udział w widowni naziemnej telewizji cyfrowej bardzo szybko rośnie, nawet od czasu do czasu, przeganiamy pod tym względem np. TVP 2 – cieszył się w maju Dariusz Dąbski, prezes i właściciel TV Puls, który 19 lipca startuje w ramach tej usługi ze swoją drugą stacją: kanałem Puls 2.

W pierwszej dziesiątce najchętniej oglądanych cyfrowych kanałów mieszczą się też: TVN7, TV 4, TV 6 i Polo TV.

Jeśli chodzi o udział w czasie oglądania, słabiej niż w technologii analogowej wypadają w cyfrowej stacje TVP.

TVP 1, która jest najchętniej oglądaną stacją wśród nadawanych naziemnie analogowo, w zestawieniu dla kanałów cyfrowych plasuje się na drugim miejscu, TVP 2 zajmuje trzecie miejsce wśród stacji analogowych, a czwarte w cyfrowych, natomiast TVP Info, piąte w zestawieniu analogowym, w cyfrowym jest szóste.

Widownie kanałów nadawanych cyfrowo wciąż są jednak znacznie mniejsze niż tych nadawanych drogą tradycyjną. Średnia widownia pierwszego na liście cyfrowych kanałów Polsatu nadawanego cyfrowo wynosiła w I półroczu 72 tys. osób, podczas gdy w wersji analogowej było to 311,7 tys.

W I półroczu najchętniej oglądaną stacją nadawaną naziemnie w technologii cyfrowej był Polsat, – wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Jego udział w czasie oglądania cyfrowej TV naziemnej w Polsce wynosił 18,28 proc. (patrz: wykres).

Stacja z telewizyjnej grupy Zygmunta Solorza-Żaka była jedną z kilku, która w zestawieniu dla kanałów nadawanych naziemnie cyfrowo plasowała się wyżej niż w analogicznym rankingu kanałów nadawanych analogowo (czyli odbieranych bezpłatnie przez zwykłą dachową lub pokojową antenę). W tym drugim rankingu Polsat plasował się w I półroczu na drugim miejscu, za TVP 1.

Media
„Życie Warszawy” powraca! Nowy serwis informacyjny dla mieszkańców stolicy
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Media
Dzieci w szponach reklamy. Zobacz, co warto wiedzieć
Media
Zrozumieć świat na nowo. „Rzecz o geopolityce” – nowy podcast „Rzeczpospolitej”
Media
Wyjątkowe podróże z „Rzeczpospolitą”. Nowy magazyn już na rynku
Media
Zmiany w zarządzie i radzie nadzorczej e-Kiosku