Reklama
Rozwiń

PwC: rynek mediów i rozrywki wart już 1,73 bln dol.

Już 11,4 mld dol. będziemy w Polsce wydawać na media i rozrywkę w 2017 roku – wynika z najnowszej wersji raportu z prognozami dla globalnego rynku mediów i rozrywki firmy PwC.

Publikacja: 05.06.2013 14:27

PwC: rynek mediów i rozrywki wart już 1,73 bln dol.

Foto: Bloomberg

W tym roku wartość wspomnianych sektorów na świecie będzie wynosić  1,73 bln dol., a w przyszłym: 1,83 bln dol. Do 2017 r. dobije do 2,1 bln dol. Zdaniem firmy w najbliższych latach najistotniejszy wpływ na kształt rynku rozrywki i mediów będą miały dalsza cyfryzacja rozrywki i mediów oraz rosnące znaczenie urządzeń mobilnych. - W skali świata w 2014 r. przychody z mobilnego dostępu do Internetu w wysokości 259 mld dol. będą stanowić ponad 50 proc. całkowitych wydatków na dostęp do Internetu, przewyższając wydatki na kablowy Internet szerokopasmowy – podają analitycy PwC.

Jak podaje firma, wydatki na cyfrową rozrywkę i media, którym sprzyja upowszechnienie inteligentnych urządzeń elektronicznych, do 2017 r. będą stanowić 44 proc. całkowitych wydatków na dojrzałych rynkach (w Polsce 42 proc.), co niemal podwoi ich poziom w stosunku do 2008 r. i będzie stanowić wzrost w porównaniu z 34 proc. w 2012 r.

Polski rynek rozrywki i mediów wzrośnie między tym i 2017 rokiem o 13,5 proc. do 11,42 mld dol. Najszybciej w nadchodzących latach będą rozwijały się te segmenty rynku mediów i rozrywki, które są związane z technologiami cyfrowymi:  dostęp do Internetu, reklama w Internecie i gry wideo.  - W Polsce po latach nadrabiania zaległości dostęp do Internetu przestał być 'produktem' luksusowym stąd i pole do dalszych wzrostów rynku w okresie kolejnych 5 lat szacowane jest na poziomie 14,5 proc.  rocznie – komentuje Marcin Kałkucki, dyrektor w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.

Jak podaje firma, choć w 2012 r. rynek Internetu mobilnego w Polsce stanowił połowę wartości tradycyjnego dostępu (712 mln dol. wobec 1,39 mld dol.), za kilka lat sytuacja znacząco się zmieni. W 2017 r. wartość rynku mobilnego ma tu według prognoz sięgnąć 1,4 mln dol. wobec 1,65 mld dol. dla szerokopasmowego Internetu.

Rosnąć będzie też udział reklamy internetowej w reklamowym torcie. Między 2013 i 2017 rokiem wzrośnie w Polsce z 25 proc. do 34 proc. - Do 2017 r. wydatki na reklamę w Internecie prawie zrównają się z wydatkami na reklamę telewizyjną. Jednocześnie prognozowane tempo wzrostu naszego rynku średniorocznie o 13,9 proc. znacząco przewyższa jednocyfrową dynamikę prognozowaną w większości państw Europy Zachodniej - mówiPaweł Wesołowski, dyrektor w zespole ds. sektora telekomunikacji, mediów i rozrywki PwC.

Globalnie największy wzrost rynku mediów i rozrywki w okresie objętym raportem (2013-2017) odnotują Chiny, Brazylia, Indie, Rosja, Bliski Wschód i Afryka Północna, Meksyk, Indonezja i Argentyna. - Prognozowana średnioroczna stopa wzrostu przychodów dla tych rynków jest ponad dwukrotnie większa niż dla całej branży rozrywki i mediów globalnie. W 2017 r. będą one odpowiadać za 22 proc. łącznych światowych przychodów branży, - podaje PwC.

PwC
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji