Akcja przeciw portalom z drogimi biletami

Europejczycy przepłacają za wejście na koncerty czy mecze. Organizacje konsumenckie rozpoczynają walkę z portalami odsprzedającymi bilety po zawyżonych cenach – dowiedziała się „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 05.06.2019 23:20 Publikacja: 05.06.2019 21:00

Akcja przeciw portalom z drogimi biletami

Foto: Adobe Stock

Coraz częściej w Europie kupienie biletów w oryginalnej cenie na atrakcyjne imprezy muzyczne czy sportowe staje się niemożliwe. Rynek odsprzedaży przejęło kilka portali internetowych, które mają system automatycznego skupowania biletów, jak tylko pojawią się one na stronie organizatora.

Często robią to poprzez używanie wielu kart kredytowych, dzięki czemu omijają zakaz sprzedaży jednej osobie zbyt wielu wejściówek. Potem te bilety są odsprzedawane nawet po wielokrotnie wyższej cenie niż ta oryginalna. Ponieważ czasem organizatorzy imprez ograniczają możliwość takiej odsprzedaży – wprost jej zakazując albo powierzając tylko autoryzowanym pośrednikom – to ci nieautoryzowani udają, że sprzedają po prostu bilety indywidualnych nabywców, którzy z koncertu czy imprezy sportowej zmuszeni byli zrezygnować z przyczyn losowych. Efekt? Osoba zainteresowana zakupem biletu musi często zapłacić więcej, niż wynosiła oryginalna cena.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju