Akcja przeciw portalom z drogimi biletami

Europejczycy przepłacają za wejście na koncerty czy mecze. Organizacje konsumenckie rozpoczynają walkę z portalami odsprzedającymi bilety po zawyżonych cenach – dowiedziała się „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 05.06.2019 23:20 Publikacja: 05.06.2019 21:00

Akcja przeciw portalom z drogimi biletami

Foto: Adobe Stock

Coraz częściej w Europie kupienie biletów w oryginalnej cenie na atrakcyjne imprezy muzyczne czy sportowe staje się niemożliwe. Rynek odsprzedaży przejęło kilka portali internetowych, które mają system automatycznego skupowania biletów, jak tylko pojawią się one na stronie organizatora.

Często robią to poprzez używanie wielu kart kredytowych, dzięki czemu omijają zakaz sprzedaży jednej osobie zbyt wielu wejściówek. Potem te bilety są odsprzedawane nawet po wielokrotnie wyższej cenie niż ta oryginalna. Ponieważ czasem organizatorzy imprez ograniczają możliwość takiej odsprzedaży – wprost jej zakazując albo powierzając tylko autoryzowanym pośrednikom – to ci nieautoryzowani udają, że sprzedają po prostu bilety indywidualnych nabywców, którzy z koncertu czy imprezy sportowej zmuszeni byli zrezygnować z przyczyn losowych. Efekt? Osoba zainteresowana zakupem biletu musi często zapłacić więcej, niż wynosiła oryginalna cena.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie