Reklama
Rozwiń
Reklama

Akcja przeciw portalom z drogimi biletami

Europejczycy przepłacają za wejście na koncerty czy mecze. Organizacje konsumenckie rozpoczynają walkę z portalami odsprzedającymi bilety po zawyżonych cenach – dowiedziała się „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 05.06.2019 23:20 Publikacja: 05.06.2019 21:00

Akcja przeciw portalom z drogimi biletami

Foto: Adobe Stock

Coraz częściej w Europie kupienie biletów w oryginalnej cenie na atrakcyjne imprezy muzyczne czy sportowe staje się niemożliwe. Rynek odsprzedaży przejęło kilka portali internetowych, które mają system automatycznego skupowania biletów, jak tylko pojawią się one na stronie organizatora.

Często robią to poprzez używanie wielu kart kredytowych, dzięki czemu omijają zakaz sprzedaży jednej osobie zbyt wielu wejściówek. Potem te bilety są odsprzedawane nawet po wielokrotnie wyższej cenie niż ta oryginalna. Ponieważ czasem organizatorzy imprez ograniczają możliwość takiej odsprzedaży – wprost jej zakazując albo powierzając tylko autoryzowanym pośrednikom – to ci nieautoryzowani udają, że sprzedają po prostu bilety indywidualnych nabywców, którzy z koncertu czy imprezy sportowej zmuszeni byli zrezygnować z przyczyn losowych. Efekt? Osoba zainteresowana zakupem biletu musi często zapłacić więcej, niż wynosiła oryginalna cena.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama