W poprzednim roku krajowy rynek informatyczny, jak wynika z raportu „Rynek IT w Polsce 2013. Prognozy rozwoju na lata 2013–2017" przygotowanego przez firmę badawczą PMR,  był wart 29,6 mld zł, czyli najwięcej w historii. W porównaniu z wcześniejszym rokiem jest wartość okazała się większa o 6,3 proc. Był to trzeci rok z rzędu, gdy polski sektor nowych technologii zwiększał swoją wartość po załamaniu z 2009 r.

Tempo wzrostu rynku w 2012 r., podobnie zresztą jak i rok wcześniej, było jednak mniejsze od prognozowanego. Firmy informatyczne liczyły na większą sprzedaż produktów i usług z uwagi na oczekiwane odmrożenie inwestycji wstrzymywanych w poprzednich latach. Klienci, z uwagi na pogarszające się otoczenie makroekonomiczne (polska gospodarka, co pokazują dane o PKB, zaliczyła dołek dopiero w I kwartale tego roku), nie spieszyli się jednak z uruchamianiem budżetów zarezerwowanych na przedsięwzięcia technologiczne. „Kolejny rok z rzędu na rynku widoczne było wyczekiwanie i ostrożność. Dodatkowo w ubiegłym roku nie wzrosły skumulowane wydatki na IT administracji publicznej i samorządów" – zauważają analitycy firmy PMR.

Na znaczeniu zyskiwali za to odbiorcy indywidualni, którzy chętnie kupowali komputery, przede wszystkim przenośne (dzięki spadkowi ich cen oraz rosnącemu znaczeniu tabletów) oraz duże przedsiębiorstwa. Zakupy korporacji w poprzednim roku odpowiadały już za 49 proc. całego rynku IT w Polsce. „Duże firmy inwestują relatywnie najwięcej w nowe rozwiązania, pomimo najwyższego nasycenia informatyką, mają też najkrótszy cykl wymian sprzętu" – komentują przedstawiciele PMR.

Systematyczny, mimo że wolniejszy niż zakładano, wzrost rynku informatycznego powoduje, że przedstawiciele tego sektora w większości pozytywnie oceniają jego kondycję. Aż 52 proc. ankietowanych firm stwierdziło, że sytuacja w branży jest raczej dobra. Dla 39 proc. sytuacja była neutralna. Tylko 5 proc. oceniało ją jako złą.

Koresponduje to z informacją, że łącznie aż 87 proc. polskich spółek IT uważa swoją kondycję finansową za bardzo dobrą lub raczej dobrą. Tylko 3 proc. badanych przedsiębiorstw oceniało ją jako raczej złą.