Z najbardziej kreatywną kampanię uznano akcję Rak'n'Roll Records wymyśloną dla Fundacji Rak'n'Roll. Rak'n'Roll Records to charytatywna wytwórnia muzyczna, która ze sprzedanych piosenek zbiera pieniądze na pomaganie kobietom po zabiegu mastektomii. Akcję nagradzaną już wcześniej (ostatnio m.in. Grand Prix na festiwalu reklamowym Golden Drum w Portorożu)wymyśliła agencja 180heartbeats + Jung v. Matt.

Za najbardziej efektywną kampanię PR uznano za to kampanię obsługiwaną pr-owo przez agencję  Ogilvy PR: Język polski jest ą-ę. 21 lutego, w Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego z mediów drukowanych, portali, telewizji i stacji radiowych zniknęły polskie znaki diakrytyczne, by zwrócić na nie uwagę Polaków, którzy coraz częściej dla wygody unikają ich stosowania. Akcję objęła patronatem Rada Języka Polskiego (także nagradzano ją już wcześniej, w Portorożu dostała cztery złote bębny).

W dwóch kategoriach – za kampanię społeczną oraz za wprowadzenie na rynek nowego produktu, usługi lub firmy jury przyznało miejsca ex aequo. W pierwszym przypadku nagrodzono wspomniane wyżej dwie akcje, w drugim nagrodzono agencję Publicon Public Relations za obsługę projektu deweloperskiego Kurkowa 14 oraz agencję Walk PR za akcję Bractwo  Feliksa dla Carlsberg Polska wprowadzającą na rynek piwo Grimbergen.

Jurorzy nie przyznało nagród głównych w kategorii PR korporacyjny i uroda. Oprócz już wspomnianych agencji w  kategoriach głównych nagrodzone zostały: Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants i K2(PR produktu), Konfederacja Lewiatan (kampania edukacyjna,) Lighthouse Consultants (Komunikacja antykryzysowa lub komunikacja kryzysowa), FleishmanHillard (Public Affairs i Lobbying), BNP Paribas Bank Polska (komunikacja wewnętrzna), Neinver Polska i Imago Public Relations (event komercyjny), Go Culture i Fundacja Kultura nie boli (za event społeczny), Orange Polska (CSR), PR Inspiration ( PR miejsca, miasta lub regionu), Sarota PR ( social media), Makro Cash and Carry Polska ( B2B PR) i Partner of Promotion (sektor publiczny).

Do konkursu organizowanego przez Związek Firm Public Relations zgłoszono 250 prac, nominację do nagrody głównej dostało 81 z nich. Prace walczyły w 28 kategoriach: 16 głównych, dwóch specjalnych i 10 sektorowych, oceniało je 51-osobowe jury.