Ta informacja błyskawicznie obiegła brytyjskie media: najstarsza spółka w tym kraju – działająca nieprzerwanie od 1570 roku – rozpoczęła sprzedaż przez Internet.
Chodzi o firmę Whitechapel Bell Foundry, czyli uznanego producenta dzwonów, które wiszą w najbardziej prestiżowych lokalizacjach w kraju i na świecie. To z tej właśnie firmy pochodzą Big Ben czy amerykański Dzwon Wolności. Jak się okazuje, nawet tak absolutnie niszowy i specyficzny towar, choć wymaga zupełnie innego podejścia do klienta, również może w sieci szukać nabywców.
Rodzinna firma oczywiście nadal zamówienia na duże dzwony będzie zbierała w bardziej tradycyjny sposób. A przez Internet chce zaoferować linię dzwonków, które można wykorzystać przy domowych drzwiach czy jako instrument bądź zabawkę.
– Długo dyskutowałam z mężem, czy to dla naszej firmy odpowiednia droga, dodatkowo zupełnie nie mieliśmy pojęcia, jak się za to zabrać – mówi Kathryn Hughes, szefowa Whitechapel Bell Foundry.
Aby wystartować z e-handlem, skorzystali z usług szwedzkiego projektu Tictail. To swego rodzaju platforma udostępniająca handlowcom miejsce do handlu. Obecnie korzysta z niej ponad 30 tys. sklepów z całego świata. Prestiżowy magazyn „Wired" określił go – odwołując się do popularnego agregatora mikroblogów – mianem „Tumblr dla e-commerce".