W styczniu cztery największe kanały telewizyjne – TVP1, Polsat, TVN i TVP2 – znów odnotowały spadki udziałów w ogólnopolskiej widowni w porównaniu ze stanem sprzed roku. Łącznie ich udział w rynku sięgał już tylko 46,71 proc. (przy 50,74 proc. rok wcześniej) – wynika z nowych danych firmy Nielsen Audience Measurement.
Najwyższy udział w ogólnopolskiej oglądalności (w grupie widzów powyżej czwartego roku życia) miała TVP1 – 13,75 proc. Kolejne były Polsat (11,71 proc.), TVN (11,32 proc.) i TVP2 (9,93 proc.). W najbardziej interesującej reklamodawców grupie w wieku 16–49 lat najwyższy udział w widowni miał w styczniu Polsat (13,3 proc.).
Wśród pierwszej dwudziestki najlepiej oglądanych kanałów w grupie widzów powyżej czwartego roku życia najbardziej wzrosły udziały stacji naziemnej telewizji cyfrowej: TV Puls, Pulsu2, TTV, TVP Seriale, TV6, TVP Rozrywka, ATM Rozrywka i Polo TV. Już 15 lutego, szybciej niż początkowo planowano, na jednym z cyfrowych multipleksów ruszą dwie kolejne stacje: TV Trwam i TVP ABC.
Mimo że spadkowa tendencja w grupie największych stacji zdaniem specjalistów będzie się utrzymywać, największe telewizyjne grupy wciąż nie szczędzą środków na nowości, które mogą przyciągnąć ludzi przed telewizory. Pełne wiosenne ramówki Polsat i TVN ogłoszą w ten czwartek, a TVP1 i TVP2 w przyszłym tygodniu.
Z największych rozrywkowych show TVP2 pozostawi wiosną w ramówce muzyczny „The Voice of Poland" (ruszy czwarta edycja), TVN – „X Factor" i „Kuchenne rewolucje", a Polsat – „Must Be The Music".