Reklama
Rozwiń

Nadchodzi bogata w nowości wiosna w ramówkach TV

W tym tygodniu telewizyjni giganci zaczną prezentacje nowych propozycji programowych. Największe stacje rozpoczęły rok dalszym spadkiem udziałów w rynku.

Publikacja: 04.02.2014 12:39

Nadchodzi bogata w nowości wiosna w ramówkach TV

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek gkmp Grzegorz Psujek

W styczniu cztery największe kanały telewizyjne – TVP1, Polsat, TVN i TVP2 – znów odnotowały spadki udziałów w ogólnopolskiej widowni w porównaniu ze stanem sprzed roku. Łącznie ich udział w rynku sięgał już tylko 46,71 proc. (przy 50,74 proc. rok wcześniej) – wynika z nowych danych firmy Nielsen Audience Measurement.

Najwyższy udział w ogólnopolskiej oglądalności (w grupie widzów powyżej czwartego roku życia) miała TVP1 – 13,75 proc. Kolejne były Polsat (11,71 proc.), TVN (11,32 proc.) i TVP2 (9,93 proc.). W najbardziej interesującej reklamodawców grupie w wieku 16–49 lat najwyższy udział w widowni miał w styczniu Polsat (13,3 proc.).

Wśród pierwszej dwudziestki najlepiej oglądanych kanałów w grupie widzów powyżej czwartego roku życia najbardziej wzrosły udziały stacji naziemnej telewizji cyfrowej: TV Puls, Pulsu2, TTV, TVP Seriale, TV6, TVP Rozrywka, ATM Rozrywka  i Polo TV. Już 15 lutego, szybciej niż początkowo planowano, na jednym z cyfrowych multipleksów ruszą dwie kolejne  stacje: TV Trwam i TVP ABC.

Mimo że spadkowa tendencja w grupie największych stacji zdaniem specjalistów będzie się utrzymywać, największe telewizyjne grupy wciąż  nie szczędzą środków na nowości, które mogą przyciągnąć ludzi przed telewizory.  Pełne wiosenne ramówki Polsat i TVN ogłoszą w ten czwartek, a TVP1 i TVP2 w przyszłym tygodniu.

Z największych rozrywkowych show TVP2 pozostawi wiosną w ramówce muzyczny „The Voice of Poland" (ruszy czwarta edycja), TVN – „X Factor" i „Kuchenne rewolucje", a Polsat – „Must Be The Music".

Reklama
Reklama

Prywatne grupy, najwidoczniej zachęcone umiarkowanie optymistycznymi prognozami dla reklamowego rynku na 2014 r., postanowiły jednak zainwestować także w kosztowne rozrywkowe nowości. I tak w Polsacie widzów czeka „Taniec z gwiazdami" – format znany dotąd z konkurencyjnego TVN, kulinarny show „Hell's Kitchen" i muzyczny program „Twoja twarz brzmi znajomo". Oprócz tego stacja pokaże m.in. seriale „Przyjaciółki", „To nie koniec świata" oraz „Świat według Kiepskich".

W TVN także czeka widzów nowość, która pojawi się zamiast programu „Top model" – nowy show „Project Runway". Będą też „Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler, seriale „Na Wspólnej"  i „Sama słodycz" oraz nowy program Dominiki Kulczyk.

TVP wyemituje nowe seriale „Baron24" (TVP2) oraz „Na sygnale" (TVP2), a ze znanych już pozycji pokaże m.in. „Ranczo", „Ojca Mateusza", „Słodkie życie", „Świat się kręci" czy „Sąsiad na widelcu, czyli co się jada u sąsiada".

W styczniu cztery największe kanały telewizyjne – TVP1, Polsat, TVN i TVP2 – znów odnotowały spadki udziałów w ogólnopolskiej widowni w porównaniu ze stanem sprzed roku. Łącznie ich udział w rynku sięgał już tylko 46,71 proc. (przy 50,74 proc. rok wcześniej) – wynika z nowych danych firmy Nielsen Audience Measurement.

Najwyższy udział w ogólnopolskiej oglądalności (w grupie widzów powyżej czwartego roku życia) miała TVP1 – 13,75 proc. Kolejne były Polsat (11,71 proc.), TVN (11,32 proc.) i TVP2 (9,93 proc.). W najbardziej interesującej reklamodawców grupie w wieku 16–49 lat najwyższy udział w widowni miał w styczniu Polsat (13,3 proc.).

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama