Nadchodzi bogata w nowości wiosna w ramówkach TV

W tym tygodniu telewizyjni giganci zaczną prezentacje nowych propozycji programowych. Największe stacje rozpoczęły rok dalszym spadkiem udziałów w rynku.

Publikacja: 04.02.2014 12:39

Nadchodzi bogata w nowości wiosna w ramówkach TV

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek gkmp Grzegorz Psujek

W styczniu cztery największe kanały telewizyjne – TVP1, Polsat, TVN i TVP2 – znów odnotowały spadki udziałów w ogólnopolskiej widowni w porównaniu ze stanem sprzed roku. Łącznie ich udział w rynku sięgał już tylko 46,71 proc. (przy 50,74 proc. rok wcześniej) – wynika z nowych danych firmy Nielsen Audience Measurement.

Najwyższy udział w ogólnopolskiej oglądalności (w grupie widzów powyżej czwartego roku życia) miała TVP1 – 13,75 proc. Kolejne były Polsat (11,71 proc.), TVN (11,32 proc.) i TVP2 (9,93 proc.). W najbardziej interesującej reklamodawców grupie w wieku 16–49 lat najwyższy udział w widowni miał w styczniu Polsat (13,3 proc.).

Wśród pierwszej dwudziestki najlepiej oglądanych kanałów w grupie widzów powyżej czwartego roku życia najbardziej wzrosły udziały stacji naziemnej telewizji cyfrowej: TV Puls, Pulsu2, TTV, TVP Seriale, TV6, TVP Rozrywka, ATM Rozrywka  i Polo TV. Już 15 lutego, szybciej niż początkowo planowano, na jednym z cyfrowych multipleksów ruszą dwie kolejne  stacje: TV Trwam i TVP ABC.

Mimo że spadkowa tendencja w grupie największych stacji zdaniem specjalistów będzie się utrzymywać, największe telewizyjne grupy wciąż  nie szczędzą środków na nowości, które mogą przyciągnąć ludzi przed telewizory.  Pełne wiosenne ramówki Polsat i TVN ogłoszą w ten czwartek, a TVP1 i TVP2 w przyszłym tygodniu.

Z największych rozrywkowych show TVP2 pozostawi wiosną w ramówce muzyczny „The Voice of Poland" (ruszy czwarta edycja), TVN – „X Factor" i „Kuchenne rewolucje", a Polsat – „Must Be The Music".

Prywatne grupy, najwidoczniej zachęcone umiarkowanie optymistycznymi prognozami dla reklamowego rynku na 2014 r., postanowiły jednak zainwestować także w kosztowne rozrywkowe nowości. I tak w Polsacie widzów czeka „Taniec z gwiazdami" – format znany dotąd z konkurencyjnego TVN, kulinarny show „Hell's Kitchen" i muzyczny program „Twoja twarz brzmi znajomo". Oprócz tego stacja pokaże m.in. seriale „Przyjaciółki", „To nie koniec świata" oraz „Świat według Kiepskich".

W TVN także czeka widzów nowość, która pojawi się zamiast programu „Top model" – nowy show „Project Runway". Będą też „Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler, seriale „Na Wspólnej"  i „Sama słodycz" oraz nowy program Dominiki Kulczyk.

TVP wyemituje nowe seriale „Baron24" (TVP2) oraz „Na sygnale" (TVP2), a ze znanych już pozycji pokaże m.in. „Ranczo", „Ojca Mateusza", „Słodkie życie", „Świat się kręci" czy „Sąsiad na widelcu, czyli co się jada u sąsiada".

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie