Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia opublikował nową, lipcową edycję badania poświęconego opiniom Polaków na temat ofert usług internetu stacjonarnego. Przeprowadzono je na próbie 822 osób, a zajmowano się głównie opiniami obecnych (329.) i byłych (493.) użytkowników usługi szerokopasmowego dostępu stacjonarnego do internetu Orange Polska, czyli Neostrady.
Z badania wynika, że trzy czwarte ankietowanych abonentów Neostrady zdecydowało się także na usługę telefonii stacjonarnej, a 25 proc. woli uiszczać obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza.
50 procent abonentów zrezygnowałoby z telefonu stacjonarnego, gdyby nie opłata za utrzymanie łącza
Prawie 20 proc. abonentów telefonii płaci za usługę telefonii, choć nie używa jej lub tylko odbiera połączenia przychodzące.
Ponad połowa respondentów – abonentów pakietu dwóch usług: telefonu stacjonarnego i Neostrady – zadeklarowała, że zrezygnowałaby z telefonu, gdyby nie wiązało się to z koniecznością uiszczania tzw. opłaty za utrzymanie łącza, którą Orange dolicza do rachunku za internet, powołując się na ciążące na nim regulacje.