Reklama
Reklama

Abonenci Neostrady rezygnują m.in. z powodu dodatkowej opłaty

Użytkownicy stacjonarnego internetu w Orange Polska często rezygnują, ponieważ nie chcą płacić dodatkowo ?za łącze.

Publikacja: 24.07.2014 08:42

Abonenci Neostrady rezygnują m.in. z powodu dodatkowej opłaty

Foto: Bloomberg

Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia opublikował nową, lipcową edycję badania poświęconego opiniom Polaków na temat ofert usług internetu stacjonarnego. Przeprowadzono je na próbie 822 osób, a zajmowano się głównie opiniami obecnych (329.) i byłych (493.) użytkowników usługi szerokopasmowego dostępu stacjonarnego do internetu Orange Polska, czyli Neostrady.

Z badania wynika, że trzy czwarte ankietowanych abonentów Neostrady zdecydowało się także na usługę telefonii stacjonarnej, a 25 proc. woli uiszczać obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza.

50  procent abonentów zrezygnowałoby z telefonu stacjonarnego, gdyby nie opłata za utrzymanie łącza

Prawie 20 proc. abonentów telefonii płaci za usługę telefonii, choć nie używa jej lub tylko odbiera połączenia przychodzące.

Ponad połowa respondentów – abonentów pakietu dwóch usług: telefonu stacjonarnego i Neostrady – zadeklarowała, że zrezygnowałaby z telefonu, gdyby nie wiązało się to z koniecznością uiszczania tzw. opłaty za utrzymanie łącza, którą Orange dolicza do rachunku za internet, powołując się na ciążące na nim regulacje.

Reklama
Reklama

Byli klienci Neostrady zrezygnowali z usługi m.in. z powodu wysokiej dodatkowej opłaty za utrzymanie łącza (wskazało ją jako powód 38 proc.  badanych).

Ponieważ cena ta (około 30 zł) podnosi łączny rachunek za Neostradę, podobna grupa respondentów zadeklarowała, że przestała korzystać z usługi z powodu wysokiej ceny. 29 proc. uważa, że Neostrada jest za wolna. 23 proc. narzeka na obsługę klienta, a 24 proc. wyjaśnia, że nie korzysta z Neostrady z powodu przeprowadzki.

Byli klienci Neostrady najczęściej korzystają obecnie z usług małych sieci kablowych i tzw. sieci osiedlowych (łącznie 32 proc. wskazań), następnie Netii (20 proc.), UPC (18 proc.), Vectry (11 proc.), Multimediów (8 proc.) i Dialogu (2 proc.).

Według ARC, większość aktualnych użytkowników Neostrady ma niewielki wybór lub niewielką świadomość możliwości wyboru dostawcy stacjonarnego dostępu do internetu. Najbardziej dostępni w miejscu zamieszkania dla ankietowanych klientów Neostrady są operatorzy: Netia (35 proc.), UPC (19 proc.), Vectra (16 proc.), Multimedia (9 proc.), Dialog (8 proc.).     —ziu

Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia opublikował nową, lipcową edycję badania poświęconego opiniom Polaków na temat ofert usług internetu stacjonarnego. Przeprowadzono je na próbie 822 osób, a zajmowano się głównie opiniami obecnych (329.) i byłych (493.) użytkowników usługi szerokopasmowego dostępu stacjonarnego do internetu Orange Polska, czyli Neostrady.

Z badania wynika, że trzy czwarte ankietowanych abonentów Neostrady zdecydowało się także na usługę telefonii stacjonarnej, a 25 proc. woli uiszczać obowiązkową opłatę za utrzymanie łącza.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama