Badania pokazują, że dwie trzecie z nas surfuje w sieci, a 44 proc. robi zakupy. Z kolei w ponad 40 proc. przypadków użytkownicy szukają również informacji na temat aktorów, fabuły, zawodników czy zespołów. Fani sportu sprawdzają wyniki np. meczów (29 proc.).
Co czwarty właściciel tabletu wysyła w czasie programu e-maile do znajomych dotyczące oglądanego filmu. 14 proc. przyznaje, że kupuje w ten sposób reklamowany w danej chwili produkt, a 13 proc. wystawia recenzję oglądanym materiałom.
Tablet zamiast telewizji
Często jednak ekran urządzenia mobilnego całkowicie zastępuje nam telewizor. Z analiz przeprowadzonych przez firmę IDG wynika, że 85 proc. posiadaczy tabletów w Polsce ogląda na nich jakieś materiały wideo. Najczęściej wchodzimy na kanał YouTube (89 proc.). 65 proc. z nas szuka jednak konkretnych filmów lub programów TV.
Jak podaje IDG, w ten sposób czas spędzają przede wszystkim mężczyźni w wieku 25–34 lat. Ok. 70 proc. urządzeń mobilnych wykorzystywanych jest ponadto do przeglądania serwisów społecznościowych, głównie Facebooka (87 proc.), Google+ (49 proc.) czy Twittera (25 proc.). Co ciekawe – o ile smartfon jest narzędziem użytkowym, o tyle tablety służą głównie rozrywce. Połowa ich posiadaczy wykorzystuje je do gier, słuchania muzyki i oglądania filmów.
Rynek E-commerce
Polacy lubią mobilne zakupy
Laptop i komputer stacjonarny to najpopularniejsze urządzenia do robienia e-zakupów. Jednak już co trzeciemu kupującemu online zdarzyło się skorzystać ze smartfona, a co piątemu – z tabletu. Z raportu firmy Gemius wynika, że urządzenia mobilne do e-zakupów wykorzystują głównie najmłodsi. Robi je w ten sposób co drugi nastolatek. – Coraz szerszy dostęp do sieci przez tablety i smartfony tworzy nowe oczekiwania i przyzwyczajenia konsumentów. Sprzedaż za pośrednictwem urządzeń mobilnych stanowi duże zagrożenie dla dotychczasowych liderów poszczególnych segmentów tradycyjnego rynku internetowego – twierdzi Grzegorz Wójcik z zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej. Eksperci przekonują, że użytkownicy urządzeń mobilnych są zdecydowanie bardziej elastyczni niż inne grupy, jeżeli chodzi o formę płatności i sposób dostawy. Poza tym są bardziej świadomymi klientami e-sklepów – wiedzą, czego szukają, i porównują ceny.