W konkursie Effie od 15 lat nagradzane są najefektywniejsze kampanie reklamowe. Jurorzy sprawdzają w jakim stopniu działania reklamowe przełożyły się na oczekiwane efekty sprzedażowe czy wizerunkowe.
W tym roku za najskuteczniejsza kampanię uznano kampanię „Idealny pracownik banku", stworzoną i zaplanowaną dla PKO BP przez DDB Warszawa, OS3 multimedia, Universal McCann i Value Media. Jej twarzą był satyryk Szymon Majewski. Jury przyznało też sześć złotych nagród, 23 srebrne i 19 brązowych.
Złotem nagrodzono: w kategorii launch kampanię Nju Mobile (Orange Polska) „Ograniczenia i limity nie interesują mnie", za która stoją Agencja reklamowa Ogilvy&Mather i dom mediowy MEC, w kategorii kampanie długoterminowe: działania Biedronki (Jeronimo Martins Polska) „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową" (kampanię przygotowały MEC, Ogilvy&Mather i Duda Polska).
Złoto w kategorii motoryzacja dostała kampania Toyoty „Wyprzedaż 2013 z udziałem Włodzimierza Zientarskiego" (opracowana przez Saatchi&Saatchi Polan, Closbrothers i PHD Media Direction), w kategorii technologie i innowacje nagrodzono złotą statuetką PZU za „Mocno pomocnych agentów PZU" (autorstwa VML Poland i Starcom MediaVest Group), a w kategorii telekomunikacja złoto przypadło Play za kampanię „Kto następny przejdzie do Play?" (stoją za nia MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, CPC i K2). Co roku w oparciu o punkty przyznawane agencjom i domom mediowym za każdą statuetkę tworzony jest ranking najlepszych agencji reklamowych i domów mediowych. Agencją roku 2014 została DDB Warszawa (38 punktów), kolejne były: Ogilvy&Mather (30 pkt) i Saatchi&Saatchi Poland (26 pkt). Domem mediowym tegorocznej edycji Effie został Starcom MediaVest (68 pkt), kolejne były MEC (54 pkt) i MediaCom Warszawa (34 pkt).
W tegorocznej, jubileuszowej (15) edycji konkursu Effie o nagrody walczyło 170 kampanii reklamowych. To o 10 proc. więcej niż przed rokiem. Jury obradowało pod przewodnictwem Katarzyny Goli – dyrektor generalnej Nivea na Polskę i kraje Bałtyckie. Konkurs organizuje Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.