Reklama
Rozwiń
Reklama

4fun Media może zmienić właściciela

Nadawca kanałów z logo 4fun z nowym prezesem chce przywrócić spółce przychody do poziomów z 2013 roku. W grę wchodzą także sprzedaż spółki i uruchamianie nowych stacji

Publikacja: 11.07.2015 08:16

Rafał Baran, od maja nowy prezes spółki 4fun Media

Rafał Baran, od maja nowy prezes spółki 4fun Media

Foto: materiały prasowe

Kurs 4fun Media w ciągu ostatniego roku spadł z okolic 10 zł do ok. 3 zł. 2014 rok spółka zamknęła spadkiem przychodów o prawie jedną trzecią, na minusie operacyjnym i netto. Inwestorzy od dawna zastanawiają się czy odzyskają zainwestowane w 4fun Media pieniądze. - Bardzo w to wierzę. Sytuacja w 4funMedia nie jest wynikiem złych działań poprzedniego zarządu, tylko działań czynników zewnętrznych. Obniżyła się bariera wejścia na rynek telewizyjny, liczba kanałów tematycznych gwałtownie wzrosła – mówi Rafał Baran, od maja nowy prezes spółki.

Jak dodaje, przychody 4fun Media w 95 proc. pochodzą z rynku reklamy, który w segmencie kanałów muzycznych, jeśli w ogóle w ostatnim czasie rósł, to tylko w segmencie disco polo. - Do którego nie należymy. A stacji muzycznych przybywało. Na naziemnej telewizji pojawiły się Eska TV i Polo TV, Vox Music TV, Power TV, Stars TV. To główne czynniki powodujące, że rynek się rozdrobnił – mówi Baran. Jego pierwszym działaniem był rebranding kanałów grupy (mjuzik.tv pod koniec czerwca zmieniono w 4fun Hits oraz, a TV Disco w 4fun Fit&Dance). - Pierwotny plan był taki, by najpierw trochę się rozejrzeć, ale w obliczu spadków w spółce podjąłem decyzję o rebrandingu kanałów, które w czerwcu tego roku zaczęły znowu poprawiać łączną oglądalność. Dalszym celem jest zdywersyfikowanie źródeł przychodów spółki. Planujemy rozwijać je o wpływy z działań B2B i organizacji rozmaitych wydarzeń, w naszej aplikacji Fun App chcemy też wdrożyć mikropłatności – mówi Baran. FunApp ma w tej chwili 120 tys. pobrań, za trzy lata zarząd chce zwiększyć tę liczbę do 800 tys. , a w przyszłym: do 200 tys. - To już taka liczba użytkowników, która byłaby bazą do rozmów z partnerami biznesowymi. Mogę sobie np. wyobrazić, że za kody w aplikacji można kupować ze zniżką w McDonald's -mówi Baran.

Możliwy nowy właściciel lub partner biznesowy

Niezależnie do trwających w firmie zmian jest możliwe, że 4fun Media, które go głównym akcjonariuszem jest dziś cypryjska Nova Group znajdzie nowego właściciela , kluczowego inwestora lub partnera biznesowego. - Nie jest wykluczone, że spółka zostanie sprzedana, to kwestia znalezienia odpowiedniego partnera. Miałaby także sens strategia polegająca na przyłączeniu się do jakiejś większej struktury – rozpatrywane są różne rozwiązania – mówi Baran. Jego celem jest, by w przyszłym roku 10 proc. wpływów spółki pochodziło spoza rynku reklamy, a za trzy lata ten odsetek zwiększył się do 30 proc. - Chcę, by przychody spółki miały szansę wrócić do poziomu z 2013 r. Życzyłbym sobie, żeby tak się stało już w przyszłym roku, ale to raczej nie będzie aż tak szybki proces – mówi.

Będą nowe kanały?

4fun Media dopuszcza też uruchamianie kolejnych stacji. - Na pewno nie wydarzy się to jednak w tym roku i nie będą to już stacje muzyczne. Rozpatrujemy teraz dwa pomysły, to, na co się ostatecznie zdecydujemy będzie wypadkową emocjonalnego pomysłu i racjonalnych wskaźników, czyli zapotrzebowanie na projekt będą musiały potwierdzić badania –mówi prezes.

Grupa nie ma już natomiast w planach startowania w konkursie na zagospodarowanie kolejnego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej. - Nie wydaje nam się, żeby KRRiT chciała tam widzieć trzeci kanał muzyczny. Nadajemy natomiast na dwóch multipleksach lokalnych i rozważamy trzeci lokalny multipleksie we Wrocławiu, to, kiedy będzie to możliwe zależy jednak od harmonogramu UKE. Lokalne kanały naziemne to na razie przedsięwzięcia wychodzące finansowo na zero - mówi Baran.

Reklama
Reklama

4fun Media nie ma też w planach streamingowania swoich stacji sieci. - Problemem kanałów takich, jak nasze, jest system badań oglądalności telewizyjnej. W panelu Nielsena w ogóle nie ma reprezentacji np. dla widzów lokalnych multipleksów naziemnej telewizji, Nielsen na razie dopiero przystosował go do widzów ogólnopolskiej telewizji naziemnej. Choć nasi widzowie są w Internecie, nie będziemy też streamingować naszych kanałów w sieci, bo tego rodzaju widzowie nie przełożą się nam na wyniki telewizyjnej oglądalności, czyli na wpływy z reklam – tłumaczy prezes.

Koszty rebrandingu trzech kanałów 4fun Media sięgają ok. 2,5 mln zł, ale zarząd spółki podtrzymuje na razie podaną wcześniej w tym roku prognozę wyników finansowych w 2015 r.

Media
PTWP obejmuje większościowy pakiet akcji Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej”
Media
101. ceremonia wręczenia Oscarów odbędzie się na YouTubie
Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama