Jeszcze dwa lata temu na polskim rynku najwięcej było smartfonów o przekątnej ekranu 3–4 cale (stanowiły 34,4 proc. wszystkich). Obecnie najwięcej jest urządzeń większych. 40,4 proc. internautów ma smartfon o przekątnej ekranu między 4,1 a 5 cali, a dalsze 17,5 proc. jeszcze większy (dwa lata temu było to odpowiednio 30 proc. i 5,5 proc.) – wynika z danych Pentagon Research i Best Content.
– Większe ekrany tych urządzeń oferują wyższy komfort oglądania, a ich użytkownicy coraz chętniej wykonują przy ich użyciu czynności, które do tej pory zarezerwowane były dla komputerów i tabletów, np. oglądanie za ich pośrednictwem materiałów wideo – podają autorzy badania.
Wideo ogląda dziś w komórkach 41,5 proc. internautów (przy niecałych 36 proc. dwa lata temu).
Największa różnica w używaniu smartfonów pojawiła się jednak w robieniu zdjęć i filmów. Dwa lata temu smartfona wykorzystywało do tego niecałe 19 proc., dziś robi to ponad 67 proc. Co ciekawe, z tabletami wcale nie jest tak samo.
– Tablet ma większy ekran i robienie nim zdjęć czy filmów jest znacznie mniej wygodne – mówi Tomasz Sieniutycz z Pentagon Research.