Jak podliczyło Europejskie Obserwatorium Audiowizualne, między 2009 i 2015 rokiem szybko przybywało też stacji sportowych (dziś jest ich więcej o 11 proc.) oraz rozrywkowych (6 proc. wzrostu). W te trendy wpisała się i Polska, w której w ostatnich latach przybywało stacji przede wszystkim w związku z cyfryzacją nadawania naziemnego.
Moda na sport
Ale i na naszym rynku widać było poruszenie w segmencie stacji sportowych. Nieoficjalnie słychać było nawet, że niektórzy nadawcy liczyli na uruchomienie nowego pakietu naziemnych stacji telewizyjnych (tzw. multipleksu ósmego) poświęconego w całości kanałom sportowym. Ten pomysł szybko przepadł, rozkwitła za to oferta sportowych stacji satelitarnych.
W maju ubiegłego roku dodatkowy kanał sportowy Canal+ Sport 2 uruchomił polski Canal+, a o koncesje na nowe stacje sportowe Polsat Sport 2 i Polsat Sport 3 wystarała się też w ubiegłym roku w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji telewizja Polsat, która będzie nadawać w tym roku relacje z Euro 2016 (choć ma już Polsat Sport, Polsat Sport Extra i Polsat Sport News). Od sierpnia na polskim rynku można oglądać kanały Eleven Sports Network: Eleven i Eleven Sports.
To może być rok popularyzacji ultraHD
Według najnowszego zestawienia EAO wszystkich kanałów telewizyjnych nadających w krajach UE jest dziś 5,37 tys. Ale uwzględniając stacje lokalne, łączna liczba kanałów nadawanych w Europie sięga już 9,1 tys., a wszystkich odbieranych w 28 krajach UE 19,9 tys. Polska znajduje się w pierwszej dziesiątce krajów UE, w których oferta stacji dostępnych za pomocą różnych platform jest najszersza (patrz: wykres).
Jedna piąta wszystkich stacji europejskich jest już nadawana w podwójnej wersji (simulcast) – ta druga to wersja w wysokiej rozdzielczości, która w kilka lat stała się obowiązującym na całym rynku standardem. Do tego stopnia, że w Polsce w sprawie nadawania w HD zaczęła lobbować część firm zaangażowanych w nadawanie naziemne.