Branża widzi zagrożenia w nowej ustawie medialnej

Do poprawki jest zdaniem specjalistów zapis o pobieraniu opłaty audiowizualnej wraz z rachunkiem za prąd, a do przedyskutowania - kwestia pozostawienia w TVP reklam.

Publikacja: 26.04.2016 18:16

Branża widzi zagrożenia w nowej ustawie medialnej

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek gkmp Grzegorz Psujek

Trzy projekty ustaw, które mają doprowadzić do zmiany statusu prawnego TVP oraz zastąpienia abonamentu radiowo-telewizyjnego tzw. opłatą audiowizualną, są już w sejmie. Branża telewizyjna uważa jednak, że wymagają szerszych konsultacji, bo nie są wolne od błędów. Wątpliwości budzi już sam pomysł pobierania opłaty wraz z rachunkiem za prąd i naliczanie jej od każdego licznika energii.

- Słychać, że opłatę audiowizualną płacić będą nie tylko ci, którzy mają w domu licznik poboru energii, ale także ci, którzy mają go np. na działkach. W ten sposób liczba gospodarstw domowych urośnie z ok. 12 mln o ok. połowę więcej - zauważał Zygmunt Solorz, właściciel Cyfrowego Polsatu na Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej, która trwa w podwarszawskiej Jachrance.

Pozostało 80% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie