Reklama
Rozwiń

Branża widzi zagrożenia w nowej ustawie medialnej

Do poprawki jest zdaniem specjalistów zapis o pobieraniu opłaty audiowizualnej wraz z rachunkiem za prąd, a do przedyskutowania - kwestia pozostawienia w TVP reklam.

Publikacja: 26.04.2016 18:16

Branża widzi zagrożenia w nowej ustawie medialnej

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek gkmp Grzegorz Psujek

Trzy projekty ustaw, które mają doprowadzić do zmiany statusu prawnego TVP oraz zastąpienia abonamentu radiowo-telewizyjnego tzw. opłatą audiowizualną, są już w sejmie. Branża telewizyjna uważa jednak, że wymagają szerszych konsultacji, bo nie są wolne od błędów. Wątpliwości budzi już sam pomysł pobierania opłaty wraz z rachunkiem za prąd i naliczanie jej od każdego licznika energii.

- Słychać, że opłatę audiowizualną płacić będą nie tylko ci, którzy mają w domu licznik poboru energii, ale także ci, którzy mają go np. na działkach. W ten sposób liczba gospodarstw domowych urośnie z ok. 12 mln o ok. połowę więcej - zauważał Zygmunt Solorz, właściciel Cyfrowego Polsatu na Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej, która trwa w podwarszawskiej Jachrance.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”