Polsat i TVP podzielą się zyskami za Euro 2016

Polsat i TVP łącznie zainkasują za reklamy przy transmitowanych meczach 40–50 mln zł – szacują eksperci. Większość z tej puli trafi do Polsatu: choć podyktował znacznie niższe ceny, to pokaże więcej rozgrywek.

Publikacja: 17.05.2016 21:00

Foto: 123RF

Cztery lata temu podczas Euro TVP odnotowała według cenników reklamowych 122,5 mln zł wpływów – szacował Nielsen Audience Mesurement. Po uwzględnieniu rabatów było to mniej więcej tyle, na ile obaj nadawcy mogą liczyć łącznie w tym roku.

Paweł Bronisz, manager ds. kampanii wieloekranowych w SMG Polska, zakłada łączne wpływy nadawców na poziomie ok. 50 mln zł. Dodaje, że mogą się one zwiększyć w razie awansu Polaków do fazy pucharowej. – Stacje wprowadziły zróżnicowanie cen dla tego etapu mistrzostw i w przypadku udziału naszej reprezentacji ceny spotów rosną około trzykrotnie. Każda faza pucharowa z udziałem Polaków może przynieść dodatkowe 4 mln zł przychodu do podziału między TVP i Polsat – mówi Bronisz.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Media
Polski film coraz droższy. Znany producent ma na to sposób
Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku