Reklama

Polsat i TVP podzielą się zyskami za Euro 2016

Polsat i TVP łącznie zainkasują za reklamy przy transmitowanych meczach 40–50 mln zł – szacują eksperci. Większość z tej puli trafi do Polsatu: choć podyktował znacznie niższe ceny, to pokaże więcej rozgrywek.

Publikacja: 17.05.2016 21:00

Foto: 123RF

Cztery lata temu podczas Euro TVP odnotowała według cenników reklamowych 122,5 mln zł wpływów – szacował Nielsen Audience Mesurement. Po uwzględnieniu rabatów było to mniej więcej tyle, na ile obaj nadawcy mogą liczyć łącznie w tym roku.

Paweł Bronisz, manager ds. kampanii wieloekranowych w SMG Polska, zakłada łączne wpływy nadawców na poziomie ok. 50 mln zł. Dodaje, że mogą się one zwiększyć w razie awansu Polaków do fazy pucharowej. – Stacje wprowadziły zróżnicowanie cen dla tego etapu mistrzostw i w przypadku udziału naszej reprezentacji ceny spotów rosną około trzykrotnie. Każda faza pucharowa z udziałem Polaków może przynieść dodatkowe 4 mln zł przychodu do podziału między TVP i Polsat – mówi Bronisz.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama