Grupa DocPlanner, właściciel serwisu ZnanyLekarz.pl, kupiła spółkę Doctoralia

Grupa DocPlanner, właściciel serwisu ZnanyLekarz.pl, kupiła hiszpańskiego rywala – spółkę Doctoralia.

Aktualizacja: 07.06.2016 14:49 Publikacja: 07.06.2016 13:11

Grupa DocPlanner, właściciel serwisu ZnanyLekarz.pl, kupiła spółkę Doctoralia

Foto: Fotorzepa/Dominik Pisarek

Choć wartość transakcji jest tajemnicą, Mariusz Gralewski, współtwórca grupy, wcześniej stojący za sukcesem Goldeline.pl, twierdzi, że to największa inwestycja polskiej firmy w Hiszpanii.

– Wartość akwizycji jest większa niż łączna wartość wszystkich inwestycji polskich firm w Hiszpanii w całym, dowolnym roku – podkreśla.

Po akwizycji DocPlanner stanie się największym serwisem do zamawiania wizyt lekarskich na świecie i dzielenia się opiniami o lekarzach. Firma swoje usługi oferuje teraz w sumie w 25 krajach, w tym m.in. w Meksyku, Brazylii, Argentynie, Turcji i Włoszech oraz oczywiście w Polsce. Mariusz Gralewski tłumaczy, że Doctoralia jest startupem podobnym wielkością do DocPlannera. Szacuje się, że wycena rodzimej spółki to dziś ponad 100 mln dol. DocPlanner pieniądze na inwestycję pozyskał w kolejnej rundzie finansowania. Polski startup od inwestorów, w tym międzynarodowego funduszu Target Global, EBRD i Enern Investments, otrzymał 20 mln dol. Rozmowy o przejęciu prowadzone były od dwóch lat.

W czterech rundach finansowania DocPlanner zebrał dotychczas 132 mln zł. Spółka informuje, że to nie koniec. Nie wyklucza kolejnych rund, przejęcia przez większy podmiot, czy debiutu na warszawskiej giełdzie. Decyzje w sprawie IPO miałyby zapaść najwcześniej za trzy lata. Po akwizycji DocPlanner jest liderem rynku w Polsce, Turcji oraz Hiszpanii. Firma ma 20-proc. udziały na rodzimym rynku prywatnego umawania wizyt.

– Potencjał do wzrostów jest tu znikomy. Musieliśmy postawić na przejęcie i ekspansję zagraniczną, bo osiągnęlibyśmy w kraju maksymalnie 40-proc. udział i doszlibyśmy do ściany. A w takich krajach, jak Meksyk czy Brazylia mamy poniżej 1 proc. udziałów, natomiast rynek ten się tam dynamicznie rozwija i perspektywy dla spółki są ogromne. Startujemy tam w na tyle wczesnym etapie rozwoju tego rynku, że mam okazję zostać wiodącą firmą w tych krajach – podkreśla Mariusz Gralewski.

Szacuje się, że co miesiąc w Europie prowadzonych jest ok. 4 mld konsultacji lekarskich. Zaledwie niecały 1 proc. z nich umawiana jest za pośrednictwem internetu.

– Ten rynek czeka rewolucja cyfrowa, tak jak stało się to na rynku taksówkarskim – zaznacza prezes DocPlanner.

Rodzimy startup nie wyklucza kolejnych akwizycji. Te miałyby być realizowane jednak nie wcześniej niż za trzy lata. Spółka planuje również rozszerzyć zakres usług. Myśli m.in. o turystyce medycznej i obsłudze rynku diagnostyki medycznej. Pracuje również nad stworzeniem własnego pakietu medycznego, który obowiązywałby na wszystkich rynkach, na których działa startup.

Mariusz Gralewski to znany inwestor w branży startupów, ma udziały m.in. w Goldenline.pl i spółkach z Doliny Krzemowej.

Choć wartość transakcji jest tajemnicą, Mariusz Gralewski, współtwórca grupy, wcześniej stojący za sukcesem Goldeline.pl, twierdzi, że to największa inwestycja polskiej firmy w Hiszpanii.

– Wartość akwizycji jest większa niż łączna wartość wszystkich inwestycji polskich firm w Hiszpanii w całym, dowolnym roku – podkreśla.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Brytyjskie gazety na sprzedaż. Pod naciskiem rządu wycofał się inwestor
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił