Reklama

Grupa DocPlanner, właściciel serwisu ZnanyLekarz.pl, kupiła spółkę Doctoralia

Grupa DocPlanner, właściciel serwisu ZnanyLekarz.pl, kupiła hiszpańskiego rywala – spółkę Doctoralia.

Aktualizacja: 07.06.2016 14:49 Publikacja: 07.06.2016 13:11

Grupa DocPlanner, właściciel serwisu ZnanyLekarz.pl, kupiła spółkę Doctoralia

Foto: Fotorzepa/Dominik Pisarek

Choć wartość transakcji jest tajemnicą, Mariusz Gralewski, współtwórca grupy, wcześniej stojący za sukcesem Goldeline.pl, twierdzi, że to największa inwestycja polskiej firmy w Hiszpanii.

– Wartość akwizycji jest większa niż łączna wartość wszystkich inwestycji polskich firm w Hiszpanii w całym, dowolnym roku – podkreśla.

Po akwizycji DocPlanner stanie się największym serwisem do zamawiania wizyt lekarskich na świecie i dzielenia się opiniami o lekarzach. Firma swoje usługi oferuje teraz w sumie w 25 krajach, w tym m.in. w Meksyku, Brazylii, Argentynie, Turcji i Włoszech oraz oczywiście w Polsce. Mariusz Gralewski tłumaczy, że Doctoralia jest startupem podobnym wielkością do DocPlannera. Szacuje się, że wycena rodzimej spółki to dziś ponad 100 mln dol. DocPlanner pieniądze na inwestycję pozyskał w kolejnej rundzie finansowania. Polski startup od inwestorów, w tym międzynarodowego funduszu Target Global, EBRD i Enern Investments, otrzymał 20 mln dol. Rozmowy o przejęciu prowadzone były od dwóch lat.

W czterech rundach finansowania DocPlanner zebrał dotychczas 132 mln zł. Spółka informuje, że to nie koniec. Nie wyklucza kolejnych rund, przejęcia przez większy podmiot, czy debiutu na warszawskiej giełdzie. Decyzje w sprawie IPO miałyby zapaść najwcześniej za trzy lata. Po akwizycji DocPlanner jest liderem rynku w Polsce, Turcji oraz Hiszpanii. Firma ma 20-proc. udziały na rodzimym rynku prywatnego umawania wizyt.

– Potencjał do wzrostów jest tu znikomy. Musieliśmy postawić na przejęcie i ekspansję zagraniczną, bo osiągnęlibyśmy w kraju maksymalnie 40-proc. udział i doszlibyśmy do ściany. A w takich krajach, jak Meksyk czy Brazylia mamy poniżej 1 proc. udziałów, natomiast rynek ten się tam dynamicznie rozwija i perspektywy dla spółki są ogromne. Startujemy tam w na tyle wczesnym etapie rozwoju tego rynku, że mam okazję zostać wiodącą firmą w tych krajach – podkreśla Mariusz Gralewski.

Reklama
Reklama

Szacuje się, że co miesiąc w Europie prowadzonych jest ok. 4 mld konsultacji lekarskich. Zaledwie niecały 1 proc. z nich umawiana jest za pośrednictwem internetu.

– Ten rynek czeka rewolucja cyfrowa, tak jak stało się to na rynku taksówkarskim – zaznacza prezes DocPlanner.

Rodzimy startup nie wyklucza kolejnych akwizycji. Te miałyby być realizowane jednak nie wcześniej niż za trzy lata. Spółka planuje również rozszerzyć zakres usług. Myśli m.in. o turystyce medycznej i obsłudze rynku diagnostyki medycznej. Pracuje również nad stworzeniem własnego pakietu medycznego, który obowiązywałby na wszystkich rynkach, na których działa startup.

Mariusz Gralewski to znany inwestor w branży startupów, ma udziały m.in. w Goldenline.pl i spółkach z Doliny Krzemowej.

Media
Nieoficjalnie: Warner Bros. Discovery odrzuci ofertę przejęcia przez Paramount
Media
Europa dławi się regulacjami i przegrywa wyścig o AI
Media
Miliarder z Hongkongu może trafić za kratki na resztę życia. Sąd: mózg spisków
Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama