Reklama

Starcom obniża prognozy dla rynku reklamy

Po słabym drugim kwartale tego roku, który przyniósł rynkowi tylko śladowy wzrost wydatków o 0,5 proc., całoroczne prognozy wzrostu dla reklamy spadły do 2-2,5 proc.

Aktualizacja: 24.08.2017 14:54 Publikacja: 24.08.2017 14:49

Starcom obniża prognozy dla rynku reklamy

Foto: Fotorzepa/ Piotr Wittman

Jak podaje Starcom, po sześciu miesiącach 2017 r. wartość netto rynku reklamy w Polsce sięgnęła 4,26 mld zł, czyli o 1,3 proc. więcej niż w ubiegłym roku. - Po dobrym pierwszym kwartale (przyniósł 2,3 proc. wzrost wydatków rok do roku – red.), w drugim kwartale rynek spowolnił i urósł jedynie o 0,5 – podaje agencja. - PKB w drugim kwartale wzrosło o 3,9 proc., sprzedaż detaliczna o 6,7 proc., stopa bezrobocia spadła w czerwcu do rekordowo niskiego poziomu – 7,1 proc. Mimo wszystkich wymienionych czynników reklamodawcy wydali w okresie od kwietnia do czerwca 2017 r. jedynie o 0,5 proc. więcej niż przed rokiem - mówi Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
TVN może zmienić właściciela. Warner Bros. Discovery rozważa sprzedaż
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama