Starcom obniża prognozy dla rynku reklamy

Po słabym drugim kwartale tego roku, który przyniósł rynkowi tylko śladowy wzrost wydatków o 0,5 proc., całoroczne prognozy wzrostu dla reklamy spadły do 2-2,5 proc.

Aktualizacja: 24.08.2017 14:54 Publikacja: 24.08.2017 14:49

Starcom obniża prognozy dla rynku reklamy

Foto: Fotorzepa/ Piotr Wittman

Jak podaje Starcom, po sześciu miesiącach 2017 r. wartość netto rynku reklamy w Polsce sięgnęła 4,26 mld zł, czyli o 1,3 proc. więcej niż w ubiegłym roku. - Po dobrym pierwszym kwartale (przyniósł 2,3 proc. wzrost wydatków rok do roku – red.), w drugim kwartale rynek spowolnił i urósł jedynie o 0,5 – podaje agencja. - PKB w drugim kwartale wzrosło o 3,9 proc., sprzedaż detaliczna o 6,7 proc., stopa bezrobocia spadła w czerwcu do rekordowo niskiego poziomu – 7,1 proc. Mimo wszystkich wymienionych czynników reklamodawcy wydali w okresie od kwietnia do czerwca 2017 r. jedynie o 0,5 proc. więcej niż przed rokiem - mówi Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie