Reklama
Reklama

Starcom obniża prognozy dla rynku reklamy

Po słabym drugim kwartale tego roku, który przyniósł rynkowi tylko śladowy wzrost wydatków o 0,5 proc., całoroczne prognozy wzrostu dla reklamy spadły do 2-2,5 proc.

Aktualizacja: 24.08.2017 14:54 Publikacja: 24.08.2017 14:49

Starcom obniża prognozy dla rynku reklamy

Foto: Fotorzepa/ Piotr Wittman

Jak podaje Starcom, po sześciu miesiącach 2017 r. wartość netto rynku reklamy w Polsce sięgnęła 4,26 mld zł, czyli o 1,3 proc. więcej niż w ubiegłym roku. - Po dobrym pierwszym kwartale (przyniósł 2,3 proc. wzrost wydatków rok do roku – red.), w drugim kwartale rynek spowolnił i urósł jedynie o 0,5 – podaje agencja. - PKB w drugim kwartale wzrosło o 3,9 proc., sprzedaż detaliczna o 6,7 proc., stopa bezrobocia spadła w czerwcu do rekordowo niskiego poziomu – 7,1 proc. Mimo wszystkich wymienionych czynników reklamodawcy wydali w okresie od kwietnia do czerwca 2017 r. jedynie o 0,5 proc. więcej niż przed rokiem - mówi Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama