Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 04.09.2018 18:09 Publikacja: 04.09.2018 18:09
John Paul Jones, Robert Plant i Jimmy Page podczas nowojorskich koncertów w 1973 r.
Foto: Warner Music Polska
Ci, którzy jako pierwsi na świecie wysłuchali 7 września 1968 r. Jimmy'ego Page'a, Roberta Planta, Johna Paula Jonesa i Johna Bonhama w duńskim miasteczku Gladsaxe w Teen Club, widzieli zespół, który w latach 70. stanie się tak mocny, jak dekadę wcześniej Beatlesi i konsekwentnie pobije ich wszystkie rekordy.
Tamtego pierwszego wieczoru zagrali jeszcze pod nazwą The New Yardbirds, wypełniając kontrakt zespołu, w którym Jimmy Page zastąpił takich gigantów jak Eric Clapton i Jeff Beck. Gdy założył Led Zeppelin, którego nazwa była inspirowana niemieckim sterowcem, poszybował na szczyt gitarowego Parnasu. Już w listopadzie 1968 r. menedżer Peter Grant wynegocjował z Atlantic Records najlepszy w historii kontrakt płytowy z zaliczką 143 tysięcy dolarów, co dzisiaj miałoby milionową wartość. Szef Atlanty Ahmet Ertegun nigdy nie żałował tamtych pieniędzy. Fani kupili 300 mln albumów kwartetu.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Dzisiejsze przychody organizacji zbiorowego zarządzania w Polsce z tytułu opłaty reprograficznej są najniższe w...
Jesteś dziennikarzem, który pisze o sprawach ważnych dla lokalnych mieszkańców? Umiesz uchwycić piękno Mazowsza...
Daniel Muzyczuk, nowo powołany dyrektor Muzeum Sztuki w Łodzi przedstawia swoje plany i nową odsłonę kolekcji st...
15 lipca 2025 ruszyła kolejna edycja konkursu Dobry Wzór 2025. To najbardziej prestiżowy konkurs wzorniczy w Pol...
„Bill Viola. Wizje czasu” to największa dotąd prezentacja twórczości słynnego amerykańskiego artysty w Polsce. W...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas