Co jeszcze charakteryzuje tego internautę? Mieszka w dużym mieście i jest pewny siebie.
Badania SWPS, a konkretnie Instytutu Społecznej Psychologii Internetu i Komunikacji na tej uczelni, wykazały wyraźne różnice pomiędzy osobami korzystającymi z Internetu mobilnego lub stacjonarnego. Korzystający z Internetu bez kabla, czyli w bezprzewodowych laptopach i telefonach komórkowych, to w większości ludzie młodzi, do 30. roku życia. Uczą się lub studiują, a zdecydowana większość z nich to mężczyźni. Wśród kobiet tylko 36 proc. wybiera Internet mobilny.
[srodtytul]I książka kucharska[/srodtytul]
Niemal wszyscy (97 proc.) objęci badaniem „Mobilność 2010” przyznali, że Internet jest dla nich codziennością. Korzystają z niego nawet podczas gotowania, poszukując przepisów na WWW, a nie w tradycyjnej książce kucharskiej. Trzy czwarte badanych przez bezprzewodowy Internet robi zakupy i płaci rachunki. Posługują się siecią w środkach transportu – w drodze do pracy lub na spotkanie (19 proc.) oraz w innych miejscach publicznych, takich jak kawiarnie, puby i restauracje (27 proc). W pracy bezprzewodowi nadal są mniejszością. Tu ponad 60 proc. użytkowników Internetu podłącza się do kabla.
[srodtytul]Trzy typy[/srodtytul]