Reklama

Ślady przeszłości

„Ślady przeszłości – uczniowie adoptują zabytki” to program edukacyjny organizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej we współpracy z Muzeum Historii Polski oraz Narodowym Centrum Kultury.

Publikacja: 03.09.2010 18:49

Ślady przeszłości

Foto: Rzeczpospolita

Red

Od marca 2006 roku działania wchodzą w skład programu operacyjnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – „Patriotyzm jutra”. W programie uczestniczą uczniowie i nauczyciele ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z całej Polski.

Uczniowie poszukują w swoich miejscowościach zabytkowych obiektów, poznają ich historię i opiekują się nimi. Współpracując z lokalnymi władzami i instytucjami kultury, starają się przywrócić pamięć o miejscach, wydarzeniach i ludziach z nimi związanymi. Młodzież gromadzi dokumentację, przeprowadza wywiady ze świadkami historii, poszukuje archiwalnych zdjęć, odwiedza muzea i biblioteki, przygotowuje wystawy, kręci filmy, próbuje sił w roli przewodników. Projekty realizowane przez uczniów nie są tylko jednorazową mobilizacją – opieka nad adoptowanymi zabytkami staje się trwałym elementem szkolnej tradycji.

Od 2001 roku w programie wzięło udział około 1000 szkół, w prace na rzecz ochrony zabytków zaangażowało się blisko 20 tys. uczniów.

„Ślady przeszłości” są niezwykle popularne wśród uczniów i nauczycieli. Inspirując się Europejskimi Dniami Dziedzictwa, których tegorocznym hasłem jest „Od pomysłu do przemysłu”, CEO postanowiło zachęcić ich do poszukiwania przemysłowych śladów przeszłości w swojej okolicy. Organizatorzy chcą zainteresować uczestników tą tematyką i wspierać ich w działaniach przez cały rok. Nabory do nowej edycji już się rozpoczęły. Formularz zgłoszeniowy i wszystkie informacje są dostępne na stronie programu: [link=http://www.ceo.org.pl/slady]www.ceo.org.pl/slady[/link]

[i]Anna Majewska

Reklama
Reklama

Koordynatorka programu[/i]

Od marca 2006 roku działania wchodzą w skład programu operacyjnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – „Patriotyzm jutra”. W programie uczestniczą uczniowie i nauczyciele ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z całej Polski.

Uczniowie poszukują w swoich miejscowościach zabytkowych obiektów, poznają ich historię i opiekują się nimi. Współpracując z lokalnymi władzami i instytucjami kultury, starają się przywrócić pamięć o miejscach, wydarzeniach i ludziach z nimi związanymi. Młodzież gromadzi dokumentację, przeprowadza wywiady ze świadkami historii, poszukuje archiwalnych zdjęć, odwiedza muzea i biblioteki, przygotowuje wystawy, kręci filmy, próbuje sił w roli przewodników. Projekty realizowane przez uczniów nie są tylko jednorazową mobilizacją – opieka nad adoptowanymi zabytkami staje się trwałym elementem szkolnej tradycji.

Reklama
Kultura
Ekskluzywna sztuka w Hotelu Warszawa i szalone aranżacje
Kultura
„Cesarzowa Piotra”: Kristina Sabaliauskaitė o przemocy i ciele kobiety w Rosji
plakat
Andrzej Pągowski: Trzeba być wielkim miłośnikiem filmu, żeby strzelić sobie tatuaż z plakatem do „Misia”
Patronat Rzeczpospolitej
Warszawa Singera – święto kultury żydowskiej już za chwilę
Kultura
Kultura przełamuje stereotypy i buduje trwałe relacje
Reklama
Reklama