W Wielkiej Brytanii trwa Polska Year!, czyli ponad 200 projektów przybliżających brytyjskiej publiczności najciekawsze dokonania polskiej kultury oraz twórczość najwybitniejszych polskich artystów. Trudno jest się wybić i zostać zauważonym w morzu projektów. Udało się.
Bardzo dobre recenzje zebrała [link=http://www.rp.pl/artykul/9149,378271_Ciemnosc_i_zgielk_na_wystawie_Balki.html]ekspozycja Mirosława Bałki[/link] w Tate Modern. Stworzył on ogromną metalową konstrukcję, pomalowaną na czarno, o wysokości 13 m i szerokości 10 m. Można do niej wejść. Wewnątrz jest całkowicie ciemno, co potęguje nastrój grozy.
„To najbardziej przejmujący widok – uważa recenzent Guardiana – ludzie stojący na krawędzi ciemności, wahający się, czy wejść. (...) Właśnie dlatego ta praca jest tak dobra”. Instalację Bałki można oglądać w Tate Modern od 13 października 2009 r. do 5 kwietnia 2010 r.
Do 17 stycznia trwa wystawa Pop Life: Art in a Material World. Jej inspiracją były słowa Andy'ego Warhola "Dobry biznes jest najlepszą sztuką". Czy rzeczywiście powodzenie na rynku i wypchany portfel artysty jest miernikiem jego dokonań?
Na Pop Life oprócz sztuki Worchola można oglądać m.in. prace Martina Kipperbergera, Jeffa Koonsa, Damiena Hirsta i Takashi Murakamiego. Organizatorzy wystawy zwrócili również uwagę na twórczość polskiego artysty Piotra Uklańskiego, szczególnie na jego kontrowersyjnąy projekt Naziści. ([link=http://www.tate.org.uk/modern/exhibitions/poplife/]strona wystawy[/link])