U2 w reklamie i na Super Bowl

Najnowsza piosenka U2 "Invisible" jest częścią projektu charytatywnego realizowanego przez Bank of America i fundację RED - pisze Jacek Cieślak.

Aktualizacja: 03.02.2014 17:59 Publikacja: 03.02.2014 17:49

U2 w reklamie i na Super Bowl

Foto: materiały prasowe

Sportowa premiera

U2 mocno rozpoczęli medialne natarcie przed premierą nowego albumu, który ma się ukazać w kwietniu.

Nowa piosenka "Invisible" została po raz pierwszy zaprezentowana podczas reklamowej przerwy niedzielnego Super Bowl. Została użyta w reklamie Bank of America powiązanej z działalnością charytatywną fundacji RED. Za każde pobranie reklamowanej piosenki, Bank of America przekaże jednego dolara na fundację zajmującą się walką z AIDS, gruźlicą i malarią, której Bono jest współzałożycielem (2006).

30 sekund reklamy podczas Super Bowl kosztuje 4 mln dolarów. W innej reklamie wykorzystano utwór Boba Dylana. Jego piosenka "I Want You" reklamowała jogurt.

2 miliony dolarów

Zwiastun piosenki U2 wykonywanej podczas koncertu w studio z udziałem fanów, którzy współtworzą świetlny show z użyciem latarek - jest mocno eksponowany w sieci.

Tym razem U2 postawili na nieskomplikowany motyw, lekki, melodyjny, nadający się do chóralnego śpiewania na koncertach.

– Na początku mieliśmy plan, żeby pukać do drzwi prywatnych domów i dziękować za pomoc w ratowaniu ludzkiego życia - powiedział Bono. – Kilku członków zespołu miało jednak inny pomysł - żebyśmy sami zrobili coś w tym celu.

Każdy kto wczyta się dokładnie w informacje o charytatywnej akcji, dowie się że umowa między zespołem a bankiem opiewa wyłącznie na 2 miliony dolarów. Tyle trafi do RED.

Nie wiadomo, co będzie z pozostałymi pieniędzmi, które przyniesie akcja.

Warto pamiętać, że podczas ostatniego tournee, U2 sprzedawało bardzo drogie bilety, informując, że zysk idzie na cele charytatywne. Mało kto wiedział, że dotyczyło to kwot liczonych powyżej tysiąca dolarów. Podstawa zostawała w kieszeni zespołu.

– Wkładamy całą energię w Super Bowl, żeby nagłośnić naszą akcję w związana z zasileniem fundacji walczącej z AIDS i HIV - przekonywał Bono.

17 lutego w telewizji

Przypomnijmy, że promocję nowego albumu rozpoczął bardzo udany singel z piosenką "Ordinary Love" pochodzącą z filmu o Nelsonie Mandeli - "Mandela: Long Walk to Freedom". Piosenka zdobyła Złotego Globa podczas niedawnej gali.

Nowa płyta była nagrywana przez producenta Danger Mouse w słynnych nowojorskim studio Electric Lady.

Wiadomo już, że grupa będzie pierwszym gościem nowej odsłony programu "The Tonight Show", którą od 17 lutego prowadzić będzie Jimmy Fallon.

Na Facebooku można obejrzeć mini dokument o powstaniu piosenki www.facebook.com.

Jacek Cieślak

Sportowa premiera

U2 mocno rozpoczęli medialne natarcie przed premierą nowego albumu, który ma się ukazać w kwietniu.

Pozostało 95% artykułu
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Muzeum otwarte - muzeum zamknięte, czyli trudne życie MSN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kultura
Program kulturalny polskiej prezydencji w Radzie UE 2025
Kultura
Arcydzieła z muzeum w Kijowie po raz pierwszy w Polsce
Kultura
Podcast „Komisja Kultury”: Seriale roku, rok seriali
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kultura
Laury dla laureatek Nobla