Pianista w towarzystwie producenta i realizatora dźwięku Michała Kupicza, postara się odtworzyć warunki w jakich komponował po utracie słuchu Ludwig van Beethoven. Wykład performatywny odbędzie się w niedzielę 27 kwietnia o godzinie 19.00.
Około 30 roku życia Ludwig van Beethoven zaczął tracić słuch. Choć kompozytor próbował przeciwdziałać postępującej głuchocie posługując się różnego rodzaju aparatami słuchowymi konstruowanymi specjalnie na jego zlecenie, to w konfrontacji z chorobą okazały się one mało skuteczne. Na podstawie pozostawionych przez Beethovena dzienników, notatek i słynnego testamentu heiligenstadzkiego, Marcin Masecki i Michał Kupicz spróbują odtworzyć warunki w jakich komponował po utracie słuchu. Zapiski kompozytora zostaną wybrane w taki sposób, by stworzyć partyturę wykładu performatywnego.
Pianista potraktuje je jako wskazówki do specyficznej interpretacji dzieł Beethovena – grając z zatyczkami w uszach postawi się w roli osoby, która nie słyszy własnej muzyki, gubi wątki, zapętla fragmenty, pogrąża się w coraz większym wewnętrznym hałasie i chaosie, natomiast reżyser dźwięku zadba, aby również słuchacze mogli poczuć się jak Beethoven - wykorzysta techniki manipulacji dźwięku, dzięki czemu zaprezentuje zmiany audytywne, jakich doznawał kompozytor. Wykłady odbędą się w niedzielę 27 kwietnia o godzinie 19.00 na sali warsztatowej TR Warszawa. Bilety w cenie normalny 30 zł / ulgowy 20 zł.
Bio/formy to seria wykładów performatywnych realizowanych wspólnie przez TR Warszawa i Instytut Sztuk Performatywnych, które przybierają formę muzycznych koncertów, teatralnych spektakli i akademickich prezentacji. Ich celem jest rekonstrukcja biografii znanych artystów, poszukiwanie inspiracji oraz odtworzenie praktyk i technik twórczych. Autorzy cyklu idą w ślady bohaterów swoich wykładów - przedstawią ich w nowych sytuacjach lub występują przeciwko nim. Nad poszczególnymi wykładami wspólnie pracują zarówno akademicy i jak artyści.