Członkowie SDP pytają w liście, co rząd zrobił lub zrobi w najbliższym czasie, aby zapewnić mediom publicznym niezależność finansową i programową.
W poniedziałek Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poinformowała, że do jej kasy wpłynęło w tym roku o 160 mln zł mniej z opłat abonamentowych, niż zakładano.
Zdaniem szefowej SDP brak propozycji, jak ten spadek zrekompensować, doprowadzi do komercjalizacji lub likwidacji mediów. – W najgorszej sytuacji są lokalne oddziały TVP i regionalne rozgłośnie PR, które mają minimalne wpływy z reklam – tłumaczy „Rz” Krystyna Mokrosińska, prezes SDP.
Mokrosińska wytyka rządowi, że poinformował o planach zniesienia abonamentu, a nie przedstawił innego planu ich finansowania.
– Póki ustawa medialna nie zostanie przyjęta, póty media publiczne z ubytkiem abonamentu muszą poradzić sobie same – odpowiada przewodnicząca Sejmowej Komisji Kultury Iwona Śledzińska-Katarasińska (PO).