Biznesmeni najlepszymi słuchaczami

Ponad 80 procent właścicieli firm codziennie słucha radia. Co trzeci przez ponad sześć godzin – wynika z badań.

Aktualizacja: 25.10.2011 03:56 Publikacja: 24.10.2011 21:44

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają RMF FM

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają RMF FM

Foto: AFP

Właściciele firm słuchają radia częściej niż reszta Polaków. Spędzają przy odbiorniku średnio około pięciu godzin dziennie (302,4 min). Co trzeci z nich ponad sześć godzin – wynika z badania Radio Track przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC dla Komitetu Badań Radiowych. Równie dużo czasu na słuchanie poświęcają pracownicy umysłowi (303,9 min), dyrektorzy firm i osoby uprawiające wolne zawody (277,8 min).

Przeciętny Polak słucha radia średnio 264,6 min dziennie.

– Od lat słuchalność radia wśród przedstawicieli takich grup, jak dyrektorzy, właściciele firm, pracownicy umysłowi jest dużo wyższa niż wśród wszystkich Polaków – mówi Krzysztof Głowiński z KBR. – Może na to wpływać fakt, że dyrektorzy, właściciele firm i pracownicy umysłowi dużo czasu spędzają zarówno w pracy, jak i w samochodzie, gdzie radia słucha się niezwykle często.

– Rzeczywiście, słucham radia w pracy codziennie – mówi "Rz" Rafał Brzoska, założyciel i współwłaściciel spółki InPost. – Głównie w godzinach przedpołudniowych, myślę, że łącznie pewnie tak około czterech godzin dziennie.

Regularnie, każdego dnia, słucha radia ponad 80 proc. ludzi pracujących w biznesie.

– Część z nich po prostu lubi, jak podczas pracy szmer radiowy towarzyszy im gdzieś w tle przez cały dzień pracy, ale jest też druga grupa wyspecjalizowana i bardziej świadoma, która po prostu chce na bieżąco mieć dostęp do informacji, a spędza dużo czasu np. w samochodzie – komentuje prof. Jacek Dąbała, medioznawca z KUL. Sam także przyznaje, że często słucha radia w samochodzie.

Ludzie biznesu słuchający radia to łakomy kąsek dla reklamodawców.

– Zarabiają powyżej przeciętnej, są dobrze wykształceni, wydają nie tylko własne pieniądze, ale też podejmują decyzje zakupowe w firmach – wylicza Głowiński. – Dlatego dotarcie do nich z przekazem reklamowym jest ważne, a ze względu na ich styl słuchania radia to medium wydaje się skuteczne. Jest wiele rozgłośni ukierunkowanych właśnie na tego typu słuchacza i przedstawiciele tych grup stanowią zdecydowaną większość ich odbiorców.

Dyrektorzy i ludzie uprawiający wolny zawód stanowią aż ponad 40 proc. słuchaczy Radia PiN i Chilli Zet.

Wielu (ok. 35 proc.) jest ich także wśród słuchaczy stacji RMF Classic oraz informacyjnego radia TOK FM.

Rafał Brzoska zdradza, że najczęściej słucha TOK FM, ale też często RMF FM.

W radioodbiornikach tych grup zawodowych najczęściej pojawiają się właśnie RMF FM, Radio Zet czy publiczna Jedynka i Trójka.

Właściciele firm przez ponad 25 proc. czasu poświęconego na słuchanie radia słuchają RMF FM (co czwarta minuta poświęcona przez nich na słuchanie radia przypadała na tę stację).

Udział Radia Zet w ich czasie słuchania to prawie 16 proc., a radiowej Trójki niecałe 15 proc.

Właściciele firm słuchają radia częściej niż reszta Polaków. Spędzają przy odbiorniku średnio około pięciu godzin dziennie (302,4 min). Co trzeci z nich ponad sześć godzin – wynika z badania Radio Track przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC dla Komitetu Badań Radiowych. Równie dużo czasu na słuchanie poświęcają pracownicy umysłowi (303,9 min), dyrektorzy firm i osoby uprawiające wolne zawody (277,8 min).

Przeciętny Polak słucha radia średnio 264,6 min dziennie.

Pozostało 84% artykułu
Kraj
Były dyrektor Muzeum Historii Polski nagrodzony
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo