Właściciele firm słuchają radia częściej niż reszta Polaków. Spędzają przy odbiorniku średnio około pięciu godzin dziennie (302,4 min). Co trzeci z nich ponad sześć godzin – wynika z badania Radio Track przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC dla Komitetu Badań Radiowych. Równie dużo czasu na słuchanie poświęcają pracownicy umysłowi (303,9 min), dyrektorzy firm i osoby uprawiające wolne zawody (277,8 min).
Przeciętny Polak słucha radia średnio 264,6 min dziennie.
– Od lat słuchalność radia wśród przedstawicieli takich grup, jak dyrektorzy, właściciele firm, pracownicy umysłowi jest dużo wyższa niż wśród wszystkich Polaków – mówi Krzysztof Głowiński z KBR. – Może na to wpływać fakt, że dyrektorzy, właściciele firm i pracownicy umysłowi dużo czasu spędzają zarówno w pracy, jak i w samochodzie, gdzie radia słucha się niezwykle często.
– Rzeczywiście, słucham radia w pracy codziennie – mówi "Rz" Rafał Brzoska, założyciel i współwłaściciel spółki InPost. – Głównie w godzinach przedpołudniowych, myślę, że łącznie pewnie tak około czterech godzin dziennie.
Regularnie, każdego dnia, słucha radia ponad 80 proc. ludzi pracujących w biznesie.