„Rzeczpospolita" na główny materiał jedynki wybrała „Wyścig po e-adresy", „Gazeta Wyborcza" – „Skandal w Victorii". Główny tytuł w „Dzienniku Gazecie Prawnej" to „Polityka języka", w „Parkiecie" – „Giełda pomaga w ekspansji firm", a „Puls Biznesu" – „Polska wieś szuka 67 mld zł". Poza „Parkietem" tytuły brzmią dość enigmatycznie. Zatem o co chodzi?
„Rz" alarmuje, że firmy muszą uważać, bo milionowe straty może im przynieść... brak rejestracji adresu WWW. Jeśli firma nie tego na czas nie zrobi (albo nie zastrzeże znaku towarowego w sieci) to sprawi obi prezent konkurencji, która korzystając z jej marki może przekierowywać ruch na swoją stronę. Boleśnie przekonał się o tym choćby Statoil. Gazeta informuje także o powrocie do telewizji Studia Teatralnego Dwójki. Po szczegóły odsyłam do lektury rozmowy z Jerzym Kapuścińskim, dyrektorem TVP2.
W części gospodarczej „Rz" główny temat skupia się na rynku finansowym. Inwestorzy nasilają presję na cięcie w Polsce stóp procentowych. Obligacje skarbowe sprzedają się na pniu. Ale złoty słabnie wobec głównych walut. Sporo miejsca gazeta poświęca planom Intercity dotyczącym unowocześniania pociągów. Tekstowi towarzyszy efektowna mapa, świetnie pokazująca, jakie zmiany nastąpią na poszczególnych trasach. Dziennik przypomina także o swoim konkursie na Młodą Markę Sukcesu.
Na stronach prawnych ważna informacja dla tych, którzy w wymarzonym M kupionym od dewelopera znaleźli wady. Otóż wyrokiem Sądu Najwyższego nabywca może się domagać ich usunięcia nawet przez 10 lat (dotyczy to też przynależnych garaży)!
Główna informacja „Wyborczej" dotyczy, jak określa to dziennik, „rosyjskiej prowokacji w Warszawie". Chodzi o to, że wielkiej międzynarodowej konferencji humanitarnej w stołecznym hotelu Sofitel Victoria towarzyszy antyukraińska wystawa, za którą zapłaciła ambasada Rosji. Podpisy zdjęć całe zło wojny na Ukrainie przypisują temu krajowi. Ekspozycja wita setki przedstawicieli 57 państw, wchodzących do sali obrad dorocznego spotkania OBWE.