Rosyjska prowokacja w Warszawie

Dziś jeden z takich rzadkich dni, gdy pierwsze strony dzienników różnią się w zasadzie wszystkimi tematami.

Publikacja: 26.09.2014 11:23

Jeremi Jędrzejkowski

Jeremi Jędrzejkowski

Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompala

„Rzeczpospolita" na główny materiał jedynki wybrała „Wyścig po e-adresy", „Gazeta Wyborcza" – „Skandal w Victorii". Główny tytuł w „Dzienniku Gazecie Prawnej" to „Polityka języka", w „Parkiecie" – „Giełda pomaga w ekspansji firm", a „Puls Biznesu" – „Polska wieś szuka 67 mld zł". Poza „Parkietem" tytuły brzmią dość enigmatycznie. Zatem o co chodzi?

„Rz" alarmuje, że firmy muszą uważać, bo milionowe straty może im przynieść... brak rejestracji adresu WWW. Jeśli firma nie tego na czas nie zrobi (albo nie zastrzeże znaku towarowego w sieci) to sprawi obi prezent konkurencji, która korzystając z jej marki może przekierowywać ruch na swoją stronę. Boleśnie przekonał się o tym choćby Statoil. Gazeta informuje także o powrocie do telewizji Studia Teatralnego Dwójki. Po szczegóły odsyłam do lektury rozmowy z Jerzym Kapuścińskim, dyrektorem TVP2.

W części gospodarczej „Rz" główny temat skupia się na rynku finansowym. Inwestorzy nasilają presję na cięcie w Polsce stóp procentowych. Obligacje skarbowe sprzedają się na pniu. Ale złoty słabnie wobec głównych walut. Sporo miejsca gazeta poświęca planom Intercity dotyczącym unowocześniania pociągów. Tekstowi towarzyszy efektowna mapa, świetnie pokazująca, jakie zmiany nastąpią na poszczególnych trasach. Dziennik przypomina także o swoim konkursie na Młodą Markę Sukcesu.

Na stronach prawnych ważna informacja dla tych, którzy w wymarzonym M kupionym od dewelopera znaleźli wady. Otóż wyrokiem Sądu Najwyższego nabywca może się domagać ich usunięcia nawet przez 10 lat (dotyczy to też przynależnych garaży)!

Główna informacja „Wyborczej" dotyczy, jak określa to dziennik, „rosyjskiej prowokacji w Warszawie". Chodzi o to, że wielkiej międzynarodowej konferencji humanitarnej w stołecznym hotelu Sofitel Victoria towarzyszy antyukraińska wystawa, za którą zapłaciła ambasada Rosji. Podpisy zdjęć całe zło wojny na Ukrainie przypisują temu krajowi. Ekspozycja wita setki przedstawicieli 57 państw, wchodzących do sali obrad dorocznego spotkania OBWE.

Dziennik pisze także, że firmy boją się publikacji w rejestrze online list dłużników zalegających z płatnościami wobec fiskusa, ZUS i gmin. Nowe przepisy szykuje Ministerstwo Finansów. Obszerny poradnik gazeta przygotowała dziś dla emerytów z długami. „Rz" sporo miejsca poświęca niedzielnego maratonowi na ulicach Warszawy, a „GW" z kolei wzięła pod lupę wydatki biegacza. I tak ekwipunek biegacza niskobudżetowego wyceniła na 315 zł, a wypasionego na... 4470 zł.

Pierwsza strona „DGP" na pierwszy rzut oka wydaje się gratką dla fanów The Rolling Stones. Niestety, bo przeczytaniu tytułu okazuje się, że charakterystyczny język przypominający logo Stonesów (będące zresztą ich znakiem towarowym) to ilustracja czołówki o tym, jak przemawiają do nas politycy. I że bardziej uczciwy niż język polityki jest dziś przekaz reklamowy. W zasadzie ta czołówka składa się tylko z tytułu i jednego zdania. Ale dla wytrwałych w środku jest rozmowa na trzy strony. Jak zwykle w weekendowym wydaniu dziennika takich bardzo obszernych materiałów jest pod dostatkiem.

„Parkiet" zebrał dziś plany różnych firm, dotyczące ekspansji zagranicznej. Obraz wyłania się z tego całkiem imponujący. Mamy spółki Alior, Work Service, Toya. I oczywiście spore pieniądze, które firmy chcą pozyskać od inwestorów. Gazeta przedstawia też 9 firm z GPW, które jej zdaniem w tym roku dokonają największego postępu.

„Puls Biznesu" natomiast skupia się na inwestycjach gmin wiejskich i wiejsko-miejskich. Do 2020 roku ich wartość ma sięgnąć aż 97 mld zł. Prawie 1/3 wyłożą z funduszy własnych, reszta musi pochodzić z zewnętrznego finansowania. Będą więc musiały znaleźć, bagatela, 67 mld zł. Na co pójdą te pieniądze? Bruksela chętnie dofinansowuje szybki internet, ale, jak wskazuje dzienniki, mieszkańcy bardziej potrzebują dróg i kanalizacji.

Dziennika przypomina także o trwającym wyścigu zachodnich gigantów o zamówienie na polską tarczę przeciwrakietową. Jeden z nich, amerykański Raytheon, podpisał właśnie list intencyjny z polską prywatną grupą WB Electronics.

Na koniec coś lżejszego. Dla miłośników win dziś w „Rz" reportaż z winnic Bordeaux. A w „GW" tekst o jednej z najpiękniejszych sal koncertowych Europy – nowej siedzibie NOSPR w Katowicach.

„Rzeczpospolita" na główny materiał jedynki wybrała „Wyścig po e-adresy", „Gazeta Wyborcza" – „Skandal w Victorii". Główny tytuł w „Dzienniku Gazecie Prawnej" to „Polityka języka", w „Parkiecie" – „Giełda pomaga w ekspansji firm", a „Puls Biznesu" – „Polska wieś szuka 67 mld zł". Poza „Parkietem" tytuły brzmią dość enigmatycznie. Zatem o co chodzi?

„Rz" alarmuje, że firmy muszą uważać, bo milionowe straty może im przynieść... brak rejestracji adresu WWW. Jeśli firma nie tego na czas nie zrobi (albo nie zastrzeże znaku towarowego w sieci) to sprawi obi prezent konkurencji, która korzystając z jej marki może przekierowywać ruch na swoją stronę. Boleśnie przekonał się o tym choćby Statoil. Gazeta informuje także o powrocie do telewizji Studia Teatralnego Dwójki. Po szczegóły odsyłam do lektury rozmowy z Jerzym Kapuścińskim, dyrektorem TVP2.

Pozostało 80% artykułu
Kraj
Podcast Pałac Prezydencki: "Prezydenta wybierze internet". Rozmowa z szefem sztabu Mentzena
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Kraj
Gala Nagrody „Rzeczpospolitej” im. J. Giedroycia w Pałacu Rzeczpospolitej
Kraj
Strategie ochrony rynku w obliczu globalnych wydarzeń – zapraszamy na webinar!
Kraj
Podcast „Pałac Prezydencki”: Co zdefiniuje kampanię prezydencką? Nie tylko bezpieczeństwo
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Kraj
Sondaż „Rzeczpospolitej”: Na wojsko trzeba wydawać więcej