Sondaż: Dzięki Kurskiemu TVP obiektywna czy nie

Telewizja Polska pod kierownictwem Jacka Kurskiego stała się mniej czy bardziej obiektywna? Odpowiedź w sondażu SW Research dla rp.pl.

Aktualizacja: 28.05.2017 09:22 Publikacja: 28.05.2017 09:13

Sondaż: Dzięki Kurskiemu TVP obiektywna czy nie

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Dwóch na trzech badanych uważa, że Telewizja Polska pod kierownictwem Jacka Kurskiego stała się mniej obiektywna. 16 proc. jest zdania, że stała się bardziej obiektywna, a swojego stanowiska w tej sprawie nie umie określić 18 proc. ankietowanych.

- Częściej to osoby o dochodzie powyżej 5000 zł (84 proc.) oraz badani z największych miast (76 proc.) uważają, że TVP stała się mniej obiektywna - zwraca uwagę Piotr Zimolzak z agencji badawczej SW Research.

I dodaje, że wraz ze wzrostem wieku rośnie odsetek ankietowanych, którzy uważają, że TVP stała się mniej obiektywna pod kierownictwem Jacka Kurskiego – w grupie do 24. roku życia to 54 proc., podczas gdy w grupie powyżej 50. roku życia to 72 proc.

Zdaniem prof. Marka Sokołowskiego, socjologa i medioznawcy z Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, trudno nie zgodzić się z opinią respondentów.

– Na czele telewizji publicznej postawiono komisarza politycznego, a maczuga propagandowa odstrasza coraz większą grupę widzów. Programy informacyjne urągają elementarnym zasadom warsztatu dziennikarskiego – grzmi prof. Sokołowski.

Sam prezes Kurski podkreślał jednak, że „w TVP przywracany jest elementarny obiektywizm i uczciwa debata publiczna”, a każdy, kto ma inne poglądy niż aktualna władza, może występować w telewizji publicznej.

Kraj
Najważniejsze europejskie think tanki przyjadą do Polski
Kraj
W ukraińskich Puźnikach odnaleziono szczątki polskich ofiar UPA
Kraj
80. rocznica zakończenia II wojny światowej. Trump ustanawia nowe święto. Dlaczego Polacy nie lubią tego dnia?
Kraj
Relacje, które rozwijają biznes. Co daje networking na Infoshare 2025?
Kraj
Tysiąc lat i ani jednej idei. Uśmiechnięta Polska nadal poszukuje patriotyzmu
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku