Reklama

Ruszyła odnowiona kolejka na Kasprowy Wierch

O godzinie 11 ruszyła po remoncie kolejka na Kasprowy Wierch. Przez ostatnie siedem miesięcy wymieniono podpory, liny, wagoniki oraz wyposażenie sterowni. Zmiany widać też w budynku stacji w Kuźnicach - kasy biletowe przeniesiono z holu głównego do nowych pomieszczeń.

Publikacja: 15.12.2007 11:09

Kasprowy Wierch

Kasprowy Wierch

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Dwukrotnie wzrosła pojemność wagoników: z 30 do 60 osób, a dzięki temu kolejka może przewozić maksymalnie 360 pasażerów na godzinę. Taka przepustowość będzie utrzymana zimą. Latem, ze względu na ochronę przyrody, kolejka będzie wozić o połowę pasażerów mniej. Przeciwko zwiększeniu przepustowości protestują ekolodzy.

Kolej składa się z 4 wagonów. Dwa kursować będą na trasie Kuźnice - Myślenickie Turnie, dwa - z Myślenickich Turni na Kasprowy Wierch.Całkowity koszt budowy opiewa na ok. 70 mln zł. Wykonawcą była szwajcarska firma Garaventa.

Inwestycja, która rozpoczęła się 7 maja tego roku, objęła całkowitą wymianę podpór, lin nośnych, wagoników oraz wyposażenia sterowni. W budynku dolnej stacji w Kuźnicach przeniesiono kasy biletowe z holu głównego do nowych pomieszczeń. Rozdzielono także ruch wsiadających i wysiadających z kolejki.

W Kuźnicach, na Myślenickich Turniach i Kasprowym Wierchu wybudowano przesuwane perony. To duże ułatwienie dla osób niepełnosprawnych, bo kolejka przy wsiadaniu i wysiadaniu jest unieruchomiona. Tam, gdzie są jakieś różnice poziomów, zastosowano windy hydrauliczne.

Na Kasprowym panują znakomite warunki narciarskie. Na wszystkich stokach w Zakopanem leży około 40-tu centymetrów śniegu.

Reklama
Reklama

Dwukrotnie wzrosła pojemność wagoników: z 30 do 60 osób, a dzięki temu kolejka może przewozić maksymalnie 360 pasażerów na godzinę. Taka przepustowość będzie utrzymana zimą. Latem, ze względu na ochronę przyrody, kolejka będzie wozić o połowę pasażerów mniej. Przeciwko zwiększeniu przepustowości protestują ekolodzy.

Kolej składa się z 4 wagonów. Dwa kursować będą na trasie Kuźnice - Myślenickie Turnie, dwa - z Myślenickich Turni na Kasprowy Wierch.Całkowity koszt budowy opiewa na ok. 70 mln zł. Wykonawcą była szwajcarska firma Garaventa.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Kraj
Przełom w leczeniu raka piersi u seniorek. Warszawa z pierwszym w Polsce Pododdziałem Onkologii Geriatrycznej
Kraj
Alarm na drogach. Tyle osób zginęło w wypadkach od początku wakacji w Warszawie i Polsce
Kraj
Niespodziewane odkrycie wagonu stołecznego metra z lat 50. Jak uratować zabytek?
Kraj
Bezsenne noce i walka o ciszę. Warszawa kontra ryk silników
Reklama
Reklama