Dwukrotnie wzrosła pojemność wagoników: z 30 do 60 osób, a dzięki temu kolejka może przewozić maksymalnie 360 pasażerów na godzinę. Taka przepustowość będzie utrzymana zimą. Latem, ze względu na ochronę przyrody, kolejka będzie wozić o połowę pasażerów mniej. Przeciwko zwiększeniu przepustowości protestują ekolodzy.
Kolej składa się z 4 wagonów. Dwa kursować będą na trasie Kuźnice - Myślenickie Turnie, dwa - z Myślenickich Turni na Kasprowy Wierch.Całkowity koszt budowy opiewa na ok. 70 mln zł. Wykonawcą była szwajcarska firma Garaventa.
Inwestycja, która rozpoczęła się 7 maja tego roku, objęła całkowitą wymianę podpór, lin nośnych, wagoników oraz wyposażenia sterowni. W budynku dolnej stacji w Kuźnicach przeniesiono kasy biletowe z holu głównego do nowych pomieszczeń. Rozdzielono także ruch wsiadających i wysiadających z kolejki.
W Kuźnicach, na Myślenickich Turniach i Kasprowym Wierchu wybudowano przesuwane perony. To duże ułatwienie dla osób niepełnosprawnych, bo kolejka przy wsiadaniu i wysiadaniu jest unieruchomiona. Tam, gdzie są jakieś różnice poziomów, zastosowano windy hydrauliczne.
Na Kasprowym panują znakomite warunki narciarskie. Na wszystkich stokach w Zakopanem leży około 40-tu centymetrów śniegu.