– Nie chodzi tylko o promocję, o nowy slogan, logo czy nawet markę Szczecina. Chcemy pokazać całą filozofię funkcjonowania miasta, którą zaczniemy właśnie tego dnia wcielać w życie – mówi tajemniczo Piotr Wachowicz, szef wydziału promocji szczecińskiego magistratu.Wiosną 2007 r. miasto zorganizowało przetarg dla profesjonalnych agencji na opracowanie strategii promocyjnej miasta, a przy okazji dokonanie szczegółowej analizy jego wizerunku.
Do pomocy wybrano konsorcjum warszawskich agencji CPC i BNA. To firmy, które pracowały nad strategiami m.in. TP SA, Warszawy, Orange Ekstraklasy. Konsorcjum wspólnie z miastem przez kilka miesięcy prowadziło badania postrzegania i oceny miasta. Pytano nie tylko mieszkańców Szczecina, ale także innych dużych miast Polski, cudzoziemców odwiedzających Szczecin, a nawet szczecinian, którzy wyjechali na studia do innych ośrodków. Wyniki badań stały się ważną pomocą przy opracowywaniu nowej strategii.
Pokaz nowej wizji połączono z dwudniowym Forum Samorządowym, które dzisiaj i jutro odbywa się w Szczecinie.
„Rzeczpospolita” objęła patronat nad forum.