Widzów straciły programy informacyjne we wszystkich największych stacjach telewizyjnych – wynika z badań firmy AGB Nielsen Media Research.
Najgorszy wynik odnotowała „Panorama”. Oglądalność nocnego wydania tego programu TVP 2 spadła aż o 80,6 proc. w stosunku do ubiegłego roku. We wrześniu nocna „Panorama” gromadziła przed telewizorami tylko 360 tys. widzów, w 2007 roku – 1,85 mln. Wydanie popołudniowe ogląda o 12 proc. mniej ludzi.
Liderem w rankingu najpopularniejszych telewizyjnych programów informacyjnych pozostają „Wiadomości” TVP 1, chociaż straciły 11,9 proc. widzów (we wrześniu było ich 4,38 mln). Podobny spadek – o 11,7 proc. – odnotowały „Wydarzenia” Polsatu (do 2,32 mln). Straciły też, ale już znacznie mniej, „Fakty” TVN. Codziennie ogląda je 3,59 mln osób, o 0,9 proc mniej niż rok temu.
Według politologów oznacza to tylko powrót do normalności, bo ubiegłoroczna wysoka oglądalność wynikała z odbywających się jesienią wyborów parlamentarnych.
– Mieliśmy w ostatnich latach nieoczekiwaną skalę zainteresowania polityką, które powstało w wyjątkowo spontaniczny sposób. To zainteresowanie przeszło najśmielsze oczekiwania – mówi dr Rafał Chwedoruk, politolog z Uniwersytetu Warszawskiego. – Nigdzie w świecie nie jest tak, że stacje telewizyjne zajmujące się polityką cieszą się tak dużym zainteresowaniem, jak miało to miejsce przez ostatnie dwa, trzy lata w Polsce.