Według wyliczeń stowarzyszenia, które rozpoczęło kampanię społeczną w tej sprawie, tylko w marcu na antenie 32 rozgłośni radiowych lokalnych i ogólnopolskich między godziną 6 a 20 wyemitowano aż 1353 reklamy suplementów wspomagających potencję.
– Małe dzieci przez cały dzień wysłuchują komunikatów o „poprawianiu erekcji", „nabieraniu ochoty na seks" i byciu „sprawnym seksualnie zawsze i wszędzie" – mówi „Rz" Lesław Sierocki z STS. – Naszym zdaniem stacje radiowe dokonują na dzieciach swoistego gombrowiczowskiego „gwałtu przez uszy" – dodaje.
Dlatego Stowarzyszenie Twoja Sprawa domaga się, by ograniczyć nadawanie tego typu reklam. – Po to swego czasu stworzono „czas chroniony", aby dzieci nie musiały stykać się z informacjami, których naturalnym odbiorcą jest dorosły. Takie praktyki w szanujących się rozgłośniach nigdy nie powinny mieć miejsca – tłumaczy Sierocki. – Apelujemy do nadawców, by zmienili swoją politykę biznesową i przenieśli nadawanie takich reklam na późne godziny wieczorne.
W ramach akcji STS zachęca Polaków, by wysyłali do rozgłośni listy z protestami.
Najwięksi nadawcy na razie nie odnotowali skarg na reklamy suplementów diety. W biurach zajmujących się kontaktami ze słuchaczami w RMF FM, TOK FM czy w grupie Eurozet (Radio Zet, Zet Gold) usłyszeliśmy, że nikt nie składa na nie zażaleń.