Reklama

Artykuły objęte takim prawem jak utwory muzyczne. Wydawcy chcą zmian

Wydawcy prasy chcą, by tworzone przez nich utwory były objęte takimi samymi rozwiązaniami prawnymi, jak np. utwory muzyczne czy wideo, czyli, by za ich udostępnianie pośrednicy musieli dzielić się z wydawcami przychodami.

Aktualizacja: 03.11.2016 11:07 Publikacja: 03.11.2016 11:02

Artykuły objęte takim prawem jak utwory muzyczne. Wydawcy chcą zmian

Foto: 123RF

Okazja do wprowadzenia takiej zmiany pojawiła się teraz,  przy okazji trwających w Europie prac nad dyrektywą w sprawie Jednolitego Rynku Cyfrowego. - Prasie ubywa przychodów, nakłady naszych tytułów nie rosną i to się odbija na wpływach reklamowych. Ale to nie znaczy, że spada nam liczba czytelników. Oni są, ale korzystają z tych samych treści w internecie, bo tam są on dostępne za darmo. Nasze starania z wydaniami cyfrowymi okazują się nieskuteczne, bo w internecie ludzie korzystają z tych treści za darmo – mówi Wiesław Podkański, prezes Izby Wydawców Prasy.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Kraj
Highline Warsaw otwarte. Zwiedziliśmy taras na Varso Tower. Zupełnie nowa perspektywa stolicy
Kraj
Nocna prohibicja w Warszawie. Aktywiści proszą ministra Kierwińskiego o użycie wpływów
Kraj
Prawie 100 mln zł dla Warszawy. Wielkie dofinansowanie na zielony transport i infrastrukturę społeczną
Kraj
Ceny mieszkań spadną? Katowicki podatek dla deweloperów inspiracją dla Warszawy
Reklama
Reklama