Reklama

Problemy sieci Lidl. Sprawie przygląda się UOKiK

Kilka dni temu Lidl wycofał się z promocji dotyczącej zwrotu zakupionego towaru. Firma tłumaczyła się tym, że sytuacja została wykorzystana przez klientów ponad miarę. Teraz sprawie przygląda się UOKIK.

Aktualizacja: 10.11.2016 16:51 Publikacja: 10.11.2016 16:47

Problemy sieci Lidl. Sprawie przygląda się UOKiK

Foto: Bloomberg

Sieć przez kilka dni prowadziła akcję promocyjną pod hasłem: "Sprytnie i tanio kupować marki Lidla! Absolutna satysfakcja lub zwrot pieniędzy". Każdy klient, który nie był zadowolony ze swojego zakupu, mógł za okazaniem paragonu oraz opakowania po danym produkcie dokonać zwrotu. W regulaminie promocji zawarto zapis: "Dokonując zwrotu produktu marki Lidl Klient zobowiązany jest przedstawić: II. Opakowanie zwracanego produktu marki Lidl, przy czym jego zawartość może być w stanie nienaruszonym lub częściowo zużytym, bądź zużytym."

"Sprytni" klienci potraktowali promocję dosłownie i zwracali właściwie wszystko. Na stronie firmowej Lidla na Facebooku klienci opowiadali o nieprzyjemnych sytuacjach, których byli świadkami. "Stanąłem w kolejce, a na taśmie przede mną ktoś chyba wysypał zawartość kilkudniowego kosza na śmieci – pudełko po kurczaku z wyciekającymi resztkami płynu, słoik ze zjełczałymi resztkami majonezu, torba po mrożonkach czy karton po soku. Wszystko śmierdziało dokładnie tak jak śmierdzą śmieci." - pisał jeden z nich. Czytaj także: Promocja, która stała się koszmarem Lidla

Promocja, która miała potrwać do końca tego miesiąca, została zakończona 8 listopada. Lidl wydal komunikat, w którym napisano: "Przyczyną tej decyzji są przypadki wykorzystywania promocji wbrew jej celom." Czytaj więcej na ten temat

Według ostatniego punktu regulaminu promocji dotyczącego zasad zwrotu, klienci musieli być poinformowani o wszelkich zmianach związanych z promocją z 7-dniowym wyprzedzeniem. Lidl natomiast wycofał się z niej z dnia na dzień.

Sprawie przygląda się teraz UOKiK. Rzecznik prasowy oświadczył, że urząd na bieżąco analizuje otrzymane sygnały, a jeśli znajdą się "podstawy do podjęcia działań administracyjnych" UOKiK na pewno o tym poinformuje.

Reklama
Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Kraj
Walka o wolność na różnych frontach
informacja „Życia Warszawy”
Biletów na WKD nie kupimy przez aplikację. Przewoźnik rozwiązał umowę z mPay
Kraj
„Rzecz w tym”: Czy Polska może stać się suwerenna żywnościowo?
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Warszawa
Warszawski PiS łączy siły z organizacjami pozarządowymi. Wypracują wspólny program?
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama