Najbogatszy człowiek na świecie znów na zakupach. Przejmuje kolejną włoską markę

Bernard Arnault, francuski miliarder uznawany za najbogatszego człowieka na świecie, nie ustaje w wysiłkach na rzecz powiększania swojego imperium marek luksusowych. Kontrolowany przez niego fundusz przejął kontrolę nad włoską marką kosmetyczną Kiko Milano.

Publikacja: 02.05.2024 08:50

Majątek Bernarda Arnaulta wyceniany jest na ponad 200 miliardów dolarów.

Majątek Bernarda Arnaulta wyceniany jest na ponad 200 miliardów dolarów.

Foto: Nathan Laine: Bloomberg Finance LP

Miliarder Bernard Arnault zbudował najpotężniejszy koncern na rynku dóbr luksusowych. Kontrolowana przez niego firma LVMH ma w portfolio ponad 70 znanych marek takich jak Dior, Louis Vuitton, Fendi czy Givenchy.

Do ich grona wciąż dołączają kolejne. Jak informuje serwis Fashion United, najnowszym nabytkiem Arnaulta jest Kiko Milano, popularna włoska marka kosmetyczna.

Czytaj więcej

Roszady na liście najbardziej pożądanych marek luksusowych. Dominacja Włochów

Bernard Arnault inwestuje we Włoszech

L. Catterton, fundusz kontrolowany w dużym stopniu przez Arnaulta oraz firmy z nim powiązane, informuje, że nabył większościowy pakiet udziałów w powstałej w 1997 roku we Włoszech marce kosmetycznej Kiko Milano. 

Założona w Bergamo – przez Antonio i Stefano Percassich – firma Kiko Milano to jedna z największych niezależnych marek kosmetyków kolorowych na świecie. Dzięki włoskiemu pochodzeniu, ale i zróżnicowanym produktom wysokiej jakości, stała się ona popularna na całym świecie. W ubiegłym roku wyniki Kiko Milano były świetne – marka odnotowała przychody netto w wysokości około 800 milionów euro i prawie 20 procent wzrost rok do roku.

Choć szczegółowe warunki transakcji nie zostały ujawnione, to założyciele Kiko Milano – włoska rodzina Percassi – zachowają znaczące udziały. Antonio Percassi pozostać ma także na stanowisku prezesa marki.

Kiko Milano w rękach firm związanych z Bernardem Arnaultem

Antonio Percassi, prezes Kiko, przyznaje, że jest zadowolony z transakcji. „Pod koniec lat 90. założyliśmy markę, która stała się międzynarodową ikoną, cenioną przez klientów z pokolenia na pokolenie i doświadczającą wykładniczego wzrostu. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą L. Catterton, która naszym zdaniem przyspieszy globalną ekspansję Kiko” – podkreślił, cytowany przez portal Fashion United. 

Arabella Caporello, przedstawicielka L. Catterton, podkreśliła zaś, że Kiko ma „niezwykły potencjał i może osiągnąć globalny sukces”.

L. Catterton jest firmą inwestycyjną, zarządzająca kapitałem własnym o wartości około 35 miliardów dolarów na trzech platformach obejmujących wiele produktów: private equity, kredyty i nieruchomości. Założona w 1989 roku firma dokonała ponad 275 inwestycji w niektóre z najbardziej znanych marek konsumenckich na świecie. L. Catterton ma na koncie inwestycje w tak znane marki jak Birkenstock, Etro czy Gant, ale swoich inwestycji nie ogranicza jedynie do rynku dóbr luksusowych – w przeszłości fundusz zainwestował także w Steelseries, producenta akcesoriów dla graczy, w Odwalla – producenta napojów i soków, czy w producenta ostrych meksykańskich sosów Cholula.

Miliarder Bernard Arnault zbudował najpotężniejszy koncern na rynku dóbr luksusowych. Kontrolowana przez niego firma LVMH ma w portfolio ponad 70 znanych marek takich jak Dior, Louis Vuitton, Fendi czy Givenchy.

Do ich grona wciąż dołączają kolejne. Jak informuje serwis Fashion United, najnowszym nabytkiem Arnaulta jest Kiko Milano, popularna włoska marka kosmetyczna.

Pozostało 89% artykułu
Kosmetyki
Trussardi Le Vie di Milano Edizione Millesimata: marzenie o Mediolanie
Kosmetyki
Wraca moda na najbardziej kontrowersyjne perfumy na świecie. „Migrena w sprayu”
Kosmetyki
Słynna marka kosmetyczna na zakręcie. Zarząd przymusowy i zamknięcia sklepów
Kosmetyki
Marina Abramović kotra Gwyneth Paltrow. Nowy projekt kontrowersyjnej artystki
Kosmetyki
Kłopoty słynnej marki luksusowej. Czy krem do twarzy może być „kwantowy”?